Gå til innhold

gått ned 5 kg på et par dager.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde man skulle gå opp jeg? Tydeligvis ikke. Det gjør ikke noe selvfølgelig, har mange kg til overs likevel så det går bra=).

Spurt legen om og få noe for kvalmen, men får ikke noe. Jeg må bare finne meg i det. Er ikke lett når du skal være god mor mot barnet sitt lissom, men men....

Sender nå sambo til helsekost for og kjøpe kvalmearmbånd. Håper det virker..

Skrevet

Hei! Jeg har det akkurat likedan. Bare en uke etter jeg fikk plager med kvalmen så gikk jeg ned 5 kilo, selv om jeg ikke kastet opp. Har prøvd alt mot kvalmen. Seaband funker litt, spiser litt hele tiden (kjeks, frukt, is) men det som funker best for men var akupunktur. Tok bort det værste og gjorde det levelig. Vektnedgangen stoppet også opp, men har ikke godt opp igjen. Veier nå 54 kg (170 cm) og har ikke så mye å ta av så håper vekten kan stige igjen! Har fått litt tilbakeslag med kvalmen nå der jeg kaster opp, så gleder meg til uke 12-13 når det skal gå over (9+5 nå)

Skrevet

Jeg er også helt for j... kvalm + svimmel. Måtte være hjemme fra jobb idag også. Har bestilt meg time til akupunktur imorra, og gleder meg til det, håper det hjelper!!! Er bare 6+4 og ser med skrekk og gru på å skulle være så kvalm i mange uker til... Har en aktiv to-åring også, som krever sitt...

Skrevet

Om man har noen kg til overs så er ikke dette rart elelr farlig.

Mitt første svangerskap veide jeg 82 da jeg ble gravid og rett før termin veide jeg 72 kg. (er 168 høy) baby var 3340 da hun ble født så helt normal, morkake og normal str.

Legen fulgte hele tiden vekt ned gangen min og forstrets vekts - han konkluderte med att graviditeten fikk i gang stoffskiftet mitt og att jeg spiste normalt lå på mlm 1800 - 2500 kcl hver dag avhengig av formen (mye kvalm i begynnelsen men uten oppkast)

på 6 ukers kontrollen veide jeg 64 kg som er normal vekt for en på 168

(82 kg som jeg veide ved graviditet er en BMI som tilsvarer overvekt for min høyde og egentlig spinkle kroppsbygning)

MEN ingen må finne på å slanke seg under en graviditet - så det er sagt!

Skrevet

har hørt at reisesyke tabletter skal virke mot kvalmen. Det finnes noen som det står for morgenkvalme på...

Skrevet

Jeg gikk ned 9,5 kilo de første 11 ukene når jeg vat gravid med Ina.. Veide 53 når jeg ble gravid. nå skal det sies at jeg kastet opp hele tiden hver dag. fikk synlig mage allerede i uke 9 fordi jeg var så tynn..(var nok litt oppblåst og da)

Skrevet

seabands fra helse kost funker!!!!! bruker de mot all slags kvalme!! gravis nå så har tatt de i bruk igjen, da jeg var på kotroll, sa legen at de pleide skrive ut noe mot kvalme til gravide , men jeg sa nei takk, skal si der er forskjell!! spør igjen du , men forsøk seabands!

Skrevet

håper bare jeg ikke blir like ille denne gangen. Sist veide jeg 68 kg når jeg ble gravid, jeg bare spydde og fikk ikke i meg noe væske eller en dritt mat, havna på sykehuset pga dehydrering, gikk ned til 50 kg, lå der til 6 mnd, så ut som et anoreksiavrak, så la jeg på meg igjen til 85!! Har kraftig benbygning og mye muskler så selvom jeg veier 80 kg og er 160 så er jeg tynnere enn en på 175 som veier 70kg. Så aner ikke hvorfor jeg er så tung jeg. bruker str m som vanlig og ikke noe forskjell på klærna. men samma det.

Seaband funker jo faen ikke. hadde omvendt effekt. Ble mere kvalm og nå ligger jeg her=/ BLÆH!

Skrevet

spør legen din om afipran. Det er mot kvalme. jeg har prøvd det meste, men ingenting har funket. men afipran demper det hvertfall litt.

men anbefaler stikkpiller. (de funker raskere og effekten forsvinner ikke om du kaster opp)

Skrevet

Men ække afipran farlig mot den lille da? Sykepleieren på jobben ville ikke gi meg det pga den lille i magen...smaker vondt gjør de også. Fikk de etter at jeg opperte magen. Lager mere kvalme enn den forebygger syns jeg men....har fått i meg litt tomat suppe, spiser is, epler og drikker farris med eplejuice. Og nå klarer jeg hvertfall sitte oppreist=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...