ck76 - ny baby i 2010 :) Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Hadde el 14/9. I går løp jeg på tredemølle ca 10 km og ble sliten selvsagt. I dag har jeg fått en liten blødning. Leste på nettet akkurat at hard trening kan forårsake SA. Er nå så lei meg og lurer på om jeg selv har trigget en SA. Noen erfaringer?
-68mamma Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Tror du skal utsettes for ekstreme fysiske forhold for å miste en spire pga utmattethet, ikke bare en løpetur. Du kan nok ta det med ro - uansett hva som skjer så er det neppe løpingen sin skyld. Kan jo være du har anstrengt deg så fælt at du har sprunget et blodkar ?
Bumblebeee Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Jeg tror ikke du har gjort noe for å fremkalle en sa. Jeg leste et sted en lege som svarte på spørsmål ang sa, husker jo selvsagt ikke hvor jeg leste det, men han sa iallefall at en graviditet som ikke var "liv laga" sjelden kunne reddes uansett tiltak, mens en sunn graviditet tålte nesten alt. Det ble utrolig klønete gjengitt ser jeg, men poenget var at om svangerskapet var sunt og utviklet seg som det skulle var det utrolig hvor mye det tålte.
smilla73 Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 kanskje du hadde/har ei festeblødning? Det er jo berre ei veke sidan EL og om det ikkje blir noko av ein spire så trur eg ikkje du vil blø før du elles ville vente TR.
Gjest Skrevet 24. september 2009 #5 Skrevet 24. september 2009 Dersom du er i stand til å løpe 10 km på tredemølla (I wish!!), så tåler nok kroppen din d helt fint !! Det sies jo at man kan fortsette å trene som normalt selv om en er gravid (men alt er jo relativt..), litt hensyn må man jo ta i enkelte sportsgrener. Tror ikke tredemølle er en av dem..
-68mamma Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Nei, man bør nok ligge unna styrkeløft i Norgesmeasterklassen og ekstrem trampolinehopping, men bortsett fra det så tåler spiren like mye som kroppen tålte før man ble gravid. Men det er nok dumt å plutselig begynne med hardtrening i første trimester hvis man aldri har gjort det før. Se på flotte Margrethe (fra barneTV) som danser og tar løft og greier i 5.måned på "Skal vi danse" - og hun har aldri danset før :-)
ck76 - ny baby i 2010 :) Skrevet 24. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 24. september 2009 Takk for svar. Det var et lite anfall av nervøsitet tror jeg Det var bare bitte lite og var litt brunaktig. Skjedde på dagen 9 dager etter el. Har lest litt om festebløding (vet at noen mener det ikke eksisterer), de fleste legesider skriver at dette skjer for 20-30 % av graviditeter og mest gjenomsnittlig på dag 9 etter el (fra dag 6-12). Er ofte brun. Så da håper jeg jeg heller på det Det var en dansk undersøkelse fra 2008 som sa dette med trening. Jeg trente forøvrig gjennom hele mitt forrige svangerskap og det gikk veldig fint. God trening
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå