Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Har du prøvd å google? Tror ikke så mange vil dele sine bryster her inne, hehe. Men vet det ligger mange før og etter bilder på nett, da spessielt på hjemmesidene til de forskjellige klinikkene.
Nina76. Skrevet 23. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2009 Joda, men jeg vil se hvordan det EGENTLIG ser ut, ikke glansbildene klinikkene legger ut. :-)
-68mamma Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Det er litt utenom ditt spørsmål dette her, men bær over med meg er du snill : Ikke gjør det !! Silikonpupper er så UT! og på de aller fleste :ikke noe fint. Hvorfor tror du glamourmodellene tar ut silikonen èn etter èn ? (Enda de lever av utseendet sitt - noe du kanskje ikke gjør) Tenk på alle plagene du risikerer, betennelser, proteser som hardner, smerter. Hvis du skal ha store, så blir det så vanskelig å finne klær som passer uten at du ser billig ut. Ingen ser deg inn i øynene lenger, ingen vil ta deg alvorlig i yrkes-sammenheng. Og så må du skifte protesene hvert 10.år - dvs hvis du er i 20-årene nå, så blir det 6 operasjoner til ! (og når du endelig bestemmer deg for at det ser dumt ut med harde struttepupper når resten av kroppen din er blitt en gammel dame når du runder 50-60 - hvordan tror du puppene ser ut når de har vært strukket over en silikon-pute i årevis....ikke særlig pent...) Bli glad i de puppene du har ! Ekte pupper er morsomt - plastpupper er så 1990! Jeg har hatt store bryst hele livet (70F) og jeg har alltid ønsket jeg hadde små pupper. Så mye lettere å kle seg stilig og pent uten at balkongen holde på å dette ut av utringningen. Måtte sy om masse klær fordi man må kjøpe str 42 pga puppene, og resten av overkroppen er str 38. Måtte kjøpe bare bikinier hvor man kjøper overdel og underdel hver for seg. Måtte kjøpe dyre BHer i spesialforetninger da ingen av billigkjedene fører større enn C-cup (og da er de som regel 75 eller 80 i omkrets, dvs for store der) Tenk deg iallefall innmari godt om, og snakk gjerne med noe som har hatt innlegg noen år (som er eldre enn deg) og hør med deres erfaringer først. (og så burde du gå inn på noen sider på nettet over plastikk-operasjoner som ikke er gått som smurt også, så du vet litt om hva som kan skje..) Lykke til da :-)
SuperGlad Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Unnskyld meg -68mamma....... Jeg blir rett og slett fornærma over din holdning til oss som har operert! Har selv lagt inn 400 i hver pupp, å har bh-str 70F. Etter 2 ammeperioder med kort mellomrom ble puppene ganske enkelt ødelagt. Legen som utførte operasjonen på meg sa det da jeg våknet av narkosen at hun forstod godt hvorfor jeg ville operere, for da de åpnet opp så de at amminga hadde "ødelagt" så mye. At ingen ser meg i øynene synes seg er en forkastelig ting å skrive! Ikke går jeg rundt i kun bh når jeg er blant folk!!!!! Jeg er da et normalt oppegående menneske som har fikset litt på kroppen min. Håper for din del at du vokser til å respektere andre menneskers utseende og valg, ellers blir det nok du som blir å slite i yrkes-sammenheng.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 Det skal sies at jeg skjønner godt de som gjennomgår operasjon fordi brystene er totalt ødelagte - det skjer!! Når det er sagt har jeg STOOORE pupper fra naturens side og jeg får enormt mye oppmerksomhet for de, og nei det er faktisk ingen som ser meg i øynene, det er ikke så veldig sjarmerende. Og jenter er nesten verre enn gutter, go figure. Den andre tingen ingen tenker så mye over at det er vanskelig å finne klær som sitter dersom man er stor på toppen iforhold til resten av kroppen. jeg eier ikke regnjakke for de eneste jeg får igjen over brystet henger ned på knærne og jeg må brette opp ermene 7 ganger - stilig.
-68mamma Skrevet 23. september 2009 #7 Skrevet 23. september 2009 Beklager hvis jeg fornærmet deg SuperGlad, og jeg skal jo ikke ta alle over en kam, men jeg synes det er så synd at helt normale unge jenter opererer inn svære innlegg og ser billige ut. Det er vanskelig å tenke konsekvenser kanskje 30 år frem i tid når man er 20 år, det forstår jeg. Hvordan skal man håndtere disse silikon-innleggene resten av livet ? Hvordan vil dette se ut om noen år, hvordan vil fremtidige operasjoner bli ? Hvordan ble puppene dine "ødelagt" etter å ha ammet 2 barn ? Jeg har også ammet to barn, med mine 70F - og joda, de er nok ganske mye slappere enn før jeg fikk barn, men de er da ikke "ødelagt" ? (klart de vil fortelle deg at du gjorde det rette på klinikken, de lever jo av at folk opererer seg) Men det finnes mange ulemper med en slik operasjon, som man sjelden blir gjort oppmerksom på. Jeg respekterer andres valg, men når jeg har muligheten til å nyansere bildet for en ung jente som har lyst til å merke seg for livet, så vil jeg også benytte anledningen til det. Jeg har en del venninner som har operert seg (og også noen som har angret så innmari at de har tatt dem vekk når de ble eldre) og vet at det ikke bare er gloria selv om man får "nye" store pupper. Det med å ha andres blikk festet på balkongen er både noe jeg opplever selv (selv om jeg aldri går utringet, nettopp for å ikke tiltrekke meg oppmerksomhet) og som mine silikon-venninner har fortalt at de ikke tenkte på før de opererte seg, hvordan synes på dem ville forandres. Men som sagt - det var ikke meningen å fornæerme noen, og det ber jeg om unnskyldning for.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 23. september 2009 #8 Skrevet 23. september 2009 "Men det finnes mange ulemper med en slik operasjon, som man sjelden blir gjort oppmerksom på." Du har jo ikke mye peiling da, legene informerer om alt ulemper og farer ved en slik opererasjon. De vurderer også pasienten og kan f.eks nekte å legge inn så mye som pasienten ønsker dersom legen syns det blir for mye til at det blir fint. Det er også opp til pasienten å gjøre seg godt kjent med alt en slik operasjon innebærer. Selv har jeg så små pupper at jeg så vidt fyller ut en A-cup, jeg tror virkelig ikke at jeg ville fått problemer med klær om jeg hadde forstørret de til en stor B, liten C... Alle tar ikke silikon for å få playboy-pupper, noen gjør det for å få pupper som "står mer i stil" med resten av kroppen.
SuperGlad Skrevet 23. september 2009 #10 Skrevet 23. september 2009 Jeg ble proppet for info om alt mulig som kunne skje både under operasjonen og etter. Å jeg må påpeke at selv med 70F så har ikke jeg playboy-pupper De passer perfekt til resten av kroppen min. Tror Linni Meister har lagt inn like mye som meg, men mine er på langt nær så store! Hun er tross alt bittelita å jeg er hele 176 høy. Så lenge grunnen er for egen del at man fikser på kroppen sin synes jeg det er ingen feil i det.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #11 Skrevet 23. september 2009 Hei Nina! Legger ved denne linken jeg; denne har hjulpet meg noe voldsomt ifht å vurdere silikon eller ikke, noe jeg har bestemt meg for å gjøre når jeg har ammet ferdig sistemann:-) Det er over 400 innlegg om diskusjoner og personlige erfaringer, veldig nyttig!! Og dessuten også tips om internettsider om bilder osv underveis.. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?s=4e88e8e5c1c9efe726dfba6b7800cf95&showtopic=115105
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #12 Skrevet 23. september 2009 Er sååå enig -68mamma. Har 70F jeg og. Og dessuten er det en mengde klær som uansett størrelse ikke er pene med store pupper. Bl.a. alle disse tunikaene med leggen over brystet. Ser ut som jeg har på meg en sekk/telt. Og skjorter med lite elastikk og knapper, kan jeg bare glemme å bruke. Vurderer selv å ta en reduksjon etter at amming er ferdig.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #13 Skrevet 23. september 2009 Og en ting til som ikke stemmer; Man må ikke skifte protesene hvert 10. år lenger. Trenger ikke bytte i det hele tatt og det gis livstidgaranti på innleggene. Hilsen ei med små og naturlige innlegg
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #14 Skrevet 23. september 2009 Hei! Jeg opererte inn silikon i brystene mine i går, faktisk:-D Jeg er ei jordnær jente som fikk tomme pupper etter to graviditeter. Da melka forsvant etter 2.mann, følte jeg rett og slett at kroppen min sviktet meg. Jeg er fornøyd med kroppen min, jeg har fine former, men hver morgen når jeg så på puppene mine, fikk jeg lyst å grine. De hadde vært flotte hvis jeg hadde vært 50 år pluss, men jeg er bare 32, og syns de var direkte ekle. Nå sitter jeg her og ser ned på to halve meloner som ser ut som de er skrudd rett på brystkassa, hahaha.......De ser ut akkurat sånn som de gjorde rett etter fødselen, da de var sprengfulle av melk. Dette forsvinner etterhvert som helvelsen går ned, og jeg kan ta vekk all bandasjen. Legen har lovet meg et helt naturlig resultat, og det håper jeg virkelig at jeg får..... Jeg kan dessverre ikke vise deg bilder, men sender deg gjerne et par når det har gått noen måneder, hihi:-DD Du kan se på denne: www.qvinde.com
Nina76. Skrevet 23. september 2009 Forfatter #15 Skrevet 23. september 2009 Hei, og takk for masse nyttige svar fra dere alle sammen. Jeg har VELDIG lyst å operere puppene, men har så langt ikke gjordt det pga at jeg vil ha et barn til først. Etter baby nr to blir det sikkert fikset pupper her i gården. MEN, jeg vil ikke ha store harde silikonputer nei. Jeg ser faktisk for meg små søte pupper. Kanskje en liten C. Jeg hadde en stor B før første baby. Har ikke forandret seg SÅ mye i størrelse, men de er bare "tomme" og lange nå. Veldig usexy. Det vil fremdeles være små pupper om jeg opererer inn bittelitt til en C, så jeg tror nok ingen får problemer med å se meg i øynene av den grund. :-) Men dere som har tatt silikon, hvor mye koster det ca?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå