NormaJean Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Jeg ønsker så veldig å bo i hus/rekkehus, men her i Oslo virker dette umulig. Iallefall uten å bo oss i hjel...... Sitter på finn.no og ser så utrolig mange flotte boliger i Ski, det virker så fristende å flytte ut dit, det er jo bare 25 minutter ekstra å kjøre. Men jeg er jo en Oslo jente, greier ikke helt å se for meg å bo noe annet sted. Er redd for å bli isolert, miste kontakt med venner osv hvis jeg flytter ut av byen. Vi er veldig glad i å ha middagsgjester, har ofte venner på besøk. Ønsker jo ikke at folk ikke kommer fordi vi bor så langt unna..... Er det noen her som vil dele sine erfaringer? gode og dårlige?
lille sprelle Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Det er kortere til ski med off transport enn det er til mange bydeler i oslo fra oslo sentrum. Ski er som en liten by - har maaange butikker (stort storsenter) Dere vil nok måtte regne med å være dem som kommer på besøk oftere enn dere får besøk. Det er liksom mye lengre fra oslo til ski enn andre veien. kommunen har over 30.000 innbyggere så den er jo ikke så liten.....
NormaJean Skrevet 24. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2009 Ja, det er jo faktisk ganske kjapt å komme seg ut dit. Sjekket på gulesider og fra mine foreldres adresse og til ski var det 24 minutter (og det er hvis man holder fartsgrensen;) Vi bruke lenger tid på å kjøre til mine besteforeldre som også bor i Oslo... Men allikevel så virker Ski så "langt unna"...... Er helt forelsket i Ski storsenter, utrolig flott senter med alle butikker som passer meg. Et annet argument for å kunne bo i Ski er jo at da har vi råd til 2 biler. Og da er det iallefall lett å komme seg rundt! Men som sagt, er så redd for å miste kontakten med folk, vil ikke bli altfor isolert. Der vi bor nå STORTRIVES vi, men vi har jo ikke råd til å bo i rekkehus her. Iallefall ikke før om endel år. Vi har utrolig mye famlie i umiddelbar nærhet nå, og det er vanskelig å gi opp. Noen andre som bor i Ski?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå