Gå til innhold

Hvorfor vil ikke huseiere la par med barn leie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren måtte slite med å finne oss leilighet i 2 måneder og i mens måtte vi bo i 14 dager hos faren min og så flytte videre til faren hans. Med en liten baby på 4-6 mnd.

Vi var rundt og tittet på leiligheter og sa vi var veldig interesserte men vi fikk alltid avslag. Men før vi fikk barn kunne vi velge og vrake i alle leiligheter vi ville.

Fant oss en leilighet til slutt men skulle tru at folk ville ha par med barn pga da må man være litt mer stabil, man kan ikke ha fester hver helg og som oftest om kveldene er det mindre bråk pga babyen sover.

Skrevet

Huseiere er veldig forskjellige. Sånn er det bare :o)

Skrevet

Pga slitasje. Det hører man veldig ofte. Barn sliter mer på invetaret pga leking på gulvet, tegning på vegger osv. Sad but true.

Skrevet

Vi leier ut, og vi vil helst ha en enslig mann som sitter å spiller data hele tiden. Hehe.. Dette både på grunn av slitasje i leiligheten, men mest siden jeg ikke vil høre leieboerne våre. Vi har nå en rolig gutt som ikke gjør noe ut av seg:-)

Mine foreldre leide ut til en helgepappa, og det var veldig mye bråk i helgene når ungene var der. De sprang slik at en trodde at taket skulle dette i hodet på oss. Derfor leier ikke de ut til barnefamilier igjen. For de er det viktigst at leieboeren er rolig, og de setter heller ned husleia for rett person. Samme med oss.

Skrevet

Og pga støy. Bråk pga festing el.l. kan man regulere med stilletider etc, men vanskelig å klage for at en baby ikke lar være å skrike mellom 23 og 07...

Skrevet

pga slitasje ja.. vi leide ut til en med barn.. av ulike grunner bodde ho der kun noen få dager.. da var det allerede merker på gulvet.. nå hadde ho latt barna ha med steiner inn... og sykler osv da.. men det er jo sånt man ikke vet.. mange bryr seg ikke pga det ikke er deres..de bare leier.. det var iallefall veldig kjedelig.. så når vi da skulle leie ut igjen så valgte vi noen uten barn..

sånn er det desverre.. skjønner jo at det er kjedelig da..

Skrevet

Selv om vi har 8 barn fikk vi leie det første huset vi var på visning på, så har ikke opplevd det som et problem.

Skrevet

Skulle jeg leid ut en enebolig eller enkeltstående leilighet, hadde jeg ikke hatt problemer med barn der, bortsett fra tanken om evt slitasje. Hadde leid ut til barn, men gitt beskjed om at jeg regnet med de passet litt ekstra på og tok kontakt med meg om noe blir ødelagt utover "normal" slitasje.

Vi leier ut sokkel og må si vi velger heller noen uten barn enn med barn. For det første synes vi ikke hybelen er stor nok for noen med barn (30 kvm), for det andre har vi ikke lyst til å gi tilgang til hagen, da den ikke er SÅ stor og jeg ønsker å bruke den selv. Hvordan kan jeg nekte ett barn tilgang til hage med huskestativ osv? Det klarer jeg ikke og når jeg i tillegg tenker at mor eller far må følge barnet i hagen, så ender jeg med å ha leietakeren sittende med meg ute og det ønsker jeg ikke. I tillegg har gjerne barnefamilier en del utstyr som vogn og sykler. Slik vi bor, blir det da overfyllt på en liten uteplass, vi har nok med våre ting.

Leit og egoistisk? Ja, og slik er det. Enslig person eller ett par er greit for oss. Barn og dyr, helst ikke, men for vår del handler det om uteplassen og at hybelen er så liten. Skulle vi leid ut hele huset, hadde barnefamilier vært velkommne :-)

Skrevet

vi fant heldigvis noen som ville leie ut til oss og leiligheten er perfekt. 2 soverom, 70 kvm, 5500 kr+ strøm og 5 min unna sentrum så er kjempebra. Men vi har ikke uteplass her. Og det er ikke noe problem for 2 min nedi veien her er det en lekeplass og vi har flere uteområder rundt her.

Men dere har vel rett i at det er nok slitasje som er grunnen. Men utrolig kjipt for oss som ikke hadde noe plass å bo utenom å bo med svigers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...