Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke grøt begynte dere å introdusere med? Noe som er mildere for magen enn andre? Når på dagen ga/gir dere grøten? Hvor raskt trappet dere opp? Trappet dere opp til ett stort grøtmåltid per dag, eller til to små?

Mange spm dette, men håper noen kan svare:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi startet med maisgrøten, noen skjeer på dagen der hun var blidest... Så økte jeg med en skje pr dag. Men vi holdt på veldig lenge med å lære det. med å bli gidd med skje..

Å i tillegg likte hun ikke maigrøten, så etter hvert begynte vi med risgrøt. Det likte hun kjempe godt å da gikk det fortere å lære det. =)

Skrevet

Vi startet også med maisgrøt, men ble ganske fort tydelig at det ikke var godt. Vred hodet rundt og knep igjen munnen. Prøvde deretter med risgrøt og da gapte hun høyt. Klissent og fælt, men går ned på høykant.

Startet med ett par ts på formiddagen, økte til en porsjon over ca 1 mnd. Litt og litt hver dag. De siste 2 ukene har hun begynt med kveldsgrøt også, startet med liten porsjon, men økte raskere enn med formiddagsmaten.

Skrevet

Vi begynte med grøt i går og har gått for maisgrøten. Det går ned hvis han får skylle det ned med mme. Han griner ikke på nesa, men skjønner nok ikke helt hvordan han skal svelge denne grøten. Han får den på formiddagen. Jeg lurte på om jeg skulle øke til en halv porsjon og så la han få litt på kvelden før han legger seg, sånn at han til slutt får en halv porsjon på formiddagen og en halv porsjon på kvelden. Ihvertfall fram til han trenger enda mer mat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...