thereka Skrevet 23. september 2009 #1 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg var gravid med 4 gutten. Har tidligere hatt 1 hastesnitt, en flott fødsel og en dramatisk fødsel med vakuum og ungen havnet på intensiven rett etter fødsel. Og jeg fikk fremfall av urinblære og tarm i etterkant:( Når jeg gikk gravid med Elias orket jeg bare ikke tanken på en vaginal fødsel til. Trodde legene hadde blitt litt liberale jeg men der tok jeg feil når jeg kom til Sykehuset i Tønsberg. Der møtte jeg en kald og kynisk lege som mente at fremfallet mitt måtte jeg bare operere og dette var ingen grunn til noe keisersnitt. Jeg prøvde å forklare han at jeg var og livredd og kom ikke til å føde på normal vis uansett hva han mente. Jeg skulle ha en oppfølgings time med han om 6 uker fikk jeg beskjed om! Da jeg kom hjem kunne jeg ikke helt skjønne hvorfor han var så fæl og bestemte meg for å bytte lege. Ringte inn på Gyn og forklarte situasjonen og at jeg ikke ville ha noe med den legen å gjøre uansett hva som skjedde. Fikk beskjed om at det ikke var bare bare å bytte lege. Joda sa jeg det er min rett som pasient! Han skal ikke ha noe med meg å gjøre sa jeg. Og hvis dette ikke lot seg gjøre byttet jeg sykehus. Fikk tilslutt ny time med legen jeg ville ha Dagen kom til neste vurdering. Jeg ble møtt med en helt annen holdning og han tok ultralyd og fant ut at denne gutten ble stor:) snakket om de forrige fødslene og hvodan jeg hadde opplevd dette. Og da innvilget han keisersnitt:)) Utrolig at 2 leger ved samme sykehus er så forskjellige.... Dagen før snittet skulle jeg til samtale med anestesi og kirurg. Alle var utrolig hyggelige og de skjønte at jeg gruet meg men ble veldig beroliget. Ble lagt inn kl halv åtte den 080909 og ble møtt av en fantastisk jordmor som satte kateter og roet meg ned så jeg sovnet faktiskt før jeg skulle inn på operasjon-.) Ble trillet inn og møtte enda flere fantastiske mennesker som klargjorde meg og satte spinal. Samboeren min fikk grønne klær og satt ved hodet mitt. Spinalen satt litt høyt oppe så det var litt tungt å puste men det gikk fint, Kjente bare at de romsterte og pluttselig hørte vi barneskrik og den 4 gutten vår var født. Fikk han opp til hodet og kysset og koste litt med han. Så gikk far med jordmor og stelte mens jeg ble sydd og ble sterilisert i samme slengen. Lå et par timer på oppvokningen og der fikk jeg ha vakringen min i 20 min før jeg ble kjørt opp på barsel. Jeg dro hjem 2 dager etter snittet. Har ikke hatt noen komplikasjoner i det hele tatt. Var i knallform hele tiden. Var litt sår i musklene i magen men ellers ingenting. Dette er den flotteste fødselen jeg har hatt:) og jeg kan ikke få fullrost Tønsberg nok:) så dere som kjemper for snitt: stå på til dere blir tatt alvorlig. Og det er ikke noe å grue seg for i det hele tatt. Det er bare en utrolig flott opplevelse! Og premien er fantastisk.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140707102-mitt-keisersnitt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillefoxen Skrevet 23. september 2009 #2 Del Skrevet 23. september 2009 håper jeg får en super lege første gang jeg er på samtale. vet ikke om jeg klarer ringe å få byttet lege og alt sånn. hater telefoner. hehe. bra, ks var en fin opplevelse, jeg er ikke noe redd for selve inngrepet, har hatt en mye større mage operasjon før :-) værre med fødselen, huff. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140707102-mitt-keisersnitt-langt/#findComment-140709111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå