Studine mevik Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Idag har gutten min fått sin første skje med grøt. Det gikk ned når han fikk svelge det med litt mme. Tror igrunn han synes det var greit, men skjønte ikke helt hvordan han skulle spise det. Hadde håpet at vi kunne vente litt lenger med grøt, men siden han stadig blir lengre så vil han stadig ha mer mat også. Var på kontroll idag og han hadde vokst 1,5cm på EN uke. Ikke rart gutten trenger mat
eplepeple Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Spennende vi har prøvd ett par skjeer og det gikk greit. men enklere med sviske synes jeg. Sklir liksom litt lettere ned også smaker det jo masse av det. Trøtte grøten æ gett Tror jeg skal blande grøten litt tynnere neste gang. Frøkna vokser også i rekordfart....i lengden vel og merke
Studine mevik Skrevet 23. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2009 Det er kjempe spennende. Prøver bare å gå forsiktig fram så han ikke skal få vondt i magen, men så trenger han også å få i seg litt mer enn bare en teskje veldig snart. Han drikker over 1liter mme i døgnet og det er jo ikke bra i lengden
eplepeple Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Ja det er nok greit å ikke gi den lille magen sjokk. Redd for hard mage jeg da. Snuppa er treg i magen fra før. Vi bruker både malt og sviske. 1 liter mme ja....da er hn nok sulten på litt annet tenker jeg ) Det problemet har ikke vi. he er dt heller litt for lite...
Studine mevik Skrevet 24. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2009 Grøten går ned så det suser så idag drakk han litt mindre mme enn han har gjort de siste dagene. Ble vel 50ml mindre tror jeg, så det er et bra tegn. Da hjelper det seg nok veldig i løpet av helga vil jeg tro. Lurer bare på om jeg skal dele opp porsjonene sånn at han får to små porsjoner fordelt på dagen enn bare en stor. Tror jeg skal spørre hs om det
Svale <3 Skrevet 25. september 2009 #6 Skrevet 25. september 2009 Hvilket grøtmerke bruker dere? Vi skal begynne med grøt nå, og lurer på hva vi skal kjøpe
eplepeple Skrevet 25. september 2009 #7 Skrevet 25. september 2009 Vi har prøvd med ris/havregrøt. Men bare smaksporsjoner. Har ikke begynt å øke noen ting enda. Tar god tid Ike noe hastverk for oss kjenner jeg. Tenkte å prøve å lage velling av det. Synes selv at den grøten smakte vondt vondt vondt! Så skal også prøve mais. Tror hun vil like den bedre....
Studine mevik Skrevet 25. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 25. september 2009 Vi har begynt med maisgrøt. Kan jo være jeg prøver den andre grøten som er fra 4mnd når maisgrøten går bra. Tenkte at jeg skulle variere litt på hvilken type grøt han får etterhvert når han får prøvd litt forskjellig
Clementine Skrevet 26. september 2009 #9 Skrevet 26. september 2009 Jeg skal begynne å jobbe til torsdag, og mannen skal være hjemme. Må derfor kutte amming på dagtid. Poden er 6 mnd, så burde går greit å innføre mat nå. Grøt og frukt nekter han fullstendig, men brødskive med leverpostei gikk ned på høykant, så det ble det her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå