Gå til innhold

Finnes det Progesterone som ikke er vaginalt????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet at Dr Siri Aabel blander en egen progesteron-krem som selges på Ullevål Sykehusapotek. Den skal visst være veldig bra, men vet ikke om den er tenkt til infertilitetsbehandling primært.

Sjekk dette med Dr Aabel, holder til i Henrik Ibsensgt i Oslo - eller Frøyaklinikken kjenner også til den. Lykke til!

Hadde også dette problemet da jeg brukte crinone. Svei, klødde og var skikkelig ubehagellig. Fikk beskjed av pleieren på st.olavs at dette var helt normalt. De ville jeg skulle bruke det igjen men jeg nektet. Spurte om å få progestan kapsler, men det hadde de ikke inne på apoteket. Endte med at jeg fikk progestan tilskudd som sprøyter. Disse måtte settes intramuskulært så jeg måtte gjøre det på legesenteret hver dag. I helgen kom en hjemme sykepleier og satt den på meg. Tror ikke dette er så vanlig, da gir de heller cycoglest eller progestan. Ved senere forsøk har jeg også nektet å bruke crinone og fått progestan isteden.

Annonse

På Island gir de progresteron i sprøyteform ved vanlig regime, særlig ved fryseforsøk i vanlig regime. men ved kort regime eller i naturlig syklus gir de det som tabeletter i skjeden. men det er vanlig å få soppingfekjson ved lengre behandling (jeg gikk på mine i 14 uker hold på å bli sprø de siste ukene) men en kur med vivag før det evt begynner hjelper om de ike vil gi deg sprøyter. Den gangen jeg sto på sprøyter skulle det gis i rumpemuskelen, kan også settes i låret med det er kjempevondt. så mannen ble opplært i å sette sprøyte i rumpa. men det skal sies at etter noen uker med det var jeg temmelig øm i rumpa og hadde fått en midlertidig nerveskade (ufarlig) i den ene foten som jo gikk over men likevel. Så jeg for min del var lykkelig over å slippe sprøytene for det var tross alt værre. Jeg overlevde ved å skifte truseinnlegg ofte, dusje, skylle med kaldt vann om kvelden og sove med "store" truser. når kuren var over var det rett på canesten.

lykke til!!

Hei! Jeg tåler heller ikke Crinone (samme reaksjon som deg) , og fikk bruke Progestankapsler(stikkpiller) både på fersk og frys. De fungerer mye bedre for meg!!! De brukes vel egentlig bare på frys, men det går også an å få de på ferskforsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...