Gå til innhold

Ullevål vs. Rikshospitalet

Anbefalte innlegg

Noen som har tips/erfaringer i forhold til hvilket sykehus man bør velge?

Jeg er førstegangsfødende og generelt lite glad i sykehus. Den største grunnen til at jeg ønsker Ullevål er tilbudet om familierom, slik at mannen min kan være der. Usikker på om det er god nok grunn til å velge Ullevål. Er faktisk så heldig at jeg nå har plass begge steder..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140705835-ullev%C3%A5l-vs-rikshospitalet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! har lurt på detsamme selv, kjenner bare en som har født riksen og ingen Ullevåll (ingen gravide oslo-venner gitt). Spurte jordmor på kontroll forrige uke og hun sa eneste forskjell er at ullevåll har hotell, ikke riksen. Vet at riksen har spesilistene men jeg tenker at hvis de oppdager noe rart blir man vel flyttet dit man må.

men kan man ha plass begge steder altså?

kanskje jeg skal søke hos riksen på egenhånd da...vet det er vanskelig å få plass der. hva gjorde du?tenkt på hva det blir?

Hei igjen,

man kan vel i utgangspunktet ikke ha plass to steder, men jeg søkte på Ullevål selv. Legen søkte på Riksen for meg, der må man være tidlig ute for å få plass. Sendte så en mail til Ullevål selv (med helsekort) og da fikk jeg plass også der noen uker senere.

Må jo snart bestemme meg slik at jeg får sagt fra meg den ene plassen, men fortsatt litt usikker. Synes kanskje Riksen virker best, men det er dette familierommet jeg så gjerne skulle hatt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...