Gå til innhold

Lite melk, hva med natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer veldig lite om dagen. Han er vanskelig å få til å spise godt (er for nysgjerrig, selv hjemme i stua), og melkeproduksjonen min har gått kraftig ned, også som følge av en brystbetennelse. Jeg ammer fortsatt en gang på natten og på morgenen, men vil produksjonen stoppe helt opp? Jeg har akkurat vært i barnedåp, og da ammet jeg nesten ikke på et helt døgn, og det var ikke spor av melkespreng (umulig å amme med folk til stede, selvfølgelig). Jeg har jo begynt å lure på om jeg kan forvente at det blir tomt også på natten, og at han da vil protestere. Han er straks 6 mnd, og har nok fremdeles et behov for mat. Er i alle fall ikke mulig å putte smokk etter 0400.

Flaske tar han lettere enn pupp (kan se seg rundt samtidig), så han får jo i seg melk, men å pumpe meg for å få opp produksjonen er helt uaktuelt. Har måtte jobbe med pumpingen to ganger tidligere for å få opp produksjonen, og gikk møkklei!

Noen som har vært borti det samme, og hvordan reagerte barnet på natten dersom puppen var tom? Har veldig liten lyst til å fikse flaske midt på natten også, men nattavvenning kan jo bli vanskelig dersom han faktisk er sulten.

Ikke et kjempestort problem, men lurer nå alikevel på hva jeg kan forvente.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min sluttet etterhvert med pupp sånn helt av seg selv han. Først sluttet han å spise på natta, så på dagen...til slutt hadde vi bare morgen og kveld igjen (før han a seg), og deretter ville han ikke ha på kvelden heller. Bare hylte og vred seg unna. Han var illsint, men roet seg når han fikk smokken istedet.

Han var litt eldre da, blir straks 9 mnd, og har vel hatt total nekt siden han var 8 mnd ca. Ikke vil han ha mme heller :P

Det var en overraskende "trist" følelse å kjenne at puppen var tom syns jeg, jeg ammet førstemann til hun var 15 mnd, så hadde håpet på å amme lengre enn 8 mnd denne gangen også ja!

Skrevet

Heldigvis så har jeg et ganske pragmatisk forhold til ammingen, så jeg tror jeg slipper å føle at jeg mister noe når ammingen en dag tar slutt. Er mer mas å amme enn å gi flaske på mange måter nå, synes jeg. Virker som om han får i seg mer når han drikker på flaske også. Er jo lettere å drikker fra, så på den tiden han gidder å sitte stille, så får han i seg mer. Er veldig fristende å bare si at dagammingen er over, og så får puppen bare bli tom på natten også. Er bare en drøy uke til pappaen er hjemme igjen (for godt! HURRA!), så da får jeg jo avlastning på natten dersom det skulle bli krise. Han drikker jo kald melk også, så slik sett trenger jeg ikke stå opp for å varme. Ikke like populært, men det får så være ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...