Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 jeg blir utreda for adhd, har blitt d i 1,5 år nå... hun første jeg var til sa at jeg hadde adhd, men måtte vente ca. 1 mnd. før jeg kunne få ritalin, (fordi overlegen hadde ferie) etter 1 mnd. ringer hun å sier at jeg ikke fikk diagnosen fordi overlegen ikke var enig, og fordi de prøver å bremse ned når d gjelder å sette diagnosen adhd. etter mye om og men viser d seg at hun jeg hadde gått til hadde "glemt" å ta en del tester... så da begynner vi på nytt igjen. (i mai i år) har hele tiden fått beskjed om at d ikke er noe tvil, symtomene er der... i dag får jeg da beskjed om at jeg har klart meg for bra på testene til at jeg kan ha adhd!!!!1 ????? hva faen gjør jeg nå??? jeg er 99.9% sikker på at jeg har adhd, livet mitt er jo bare kaos!!! og håper på å kunnne få hjelp! altså testene jeg klarte meg så bra på var å sette srtek fra 1-2 fra 2-3 osv. (den type 1 klassinger har i lekser) + noen testen der jeg skulle gjenskape et mønster+++ i mine øyne simple tester!!!!! men i hverdagen sliter jeg med hukomelse, indre uro, konsentasjon, irritasjon, rastløshet, søvnproblemer... med andre ord KAOS! noen som vet om noen som er spesialister på dette området (adhd) i telemark??? får jeg ikke hjelp, vet jeg snart ikke hva jeg gjør!! med 2 barn, hus og en 100% stilling, er dette utrolig vansklig å takle....
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Herlighet da! Slik skal det nå ikke være! Legene kan ikke la være å sette en diagnose, bare fordi de vil ha mindre antall med ADHD. Det går ikke an det. Da spiller de jo lotteri med de som trenger hjelp. Symptomene forsvinner jo ikke selv om en ikke får diagnosen. Men en må ha diagnosen for å få hjelp! Du må be om annen mening, og annen utreder. Får du ikke det der du har vært, så får du gå privat. Der er sikkert psykiatere som praktiserer privat. Jeg vet ikke hvordan ståa er i Telemark. Jeg kjenner de testene du har tatt. For det er det samme de har til barn og ungdom, bare alderstilpasset. Og en ting til; jeg har ADHD selv, men hadde fint klart de testene uten at de hadde vært dårlig resultat på. Jeg har en IQ på ca 130, så det vet jeg. De er en dårlig pekepinn hos voksne, fordi voksne oftest har lært seg teknikker for å skjule sine "feil". Dette var min psykiater enig i. Så han testet meg ikke med dem, men ga meg heller Ritalin etter bare andre timen. For å se om det hjalp, som han sa. Da som ledd i utredningen, i stedet for de der testene du har vært gjennom. Og de hjelper:) Jeg fikk diagnosen egentlig for bare noen uker siden, så jeg har ikke prøvd medisinen så lenge, men kjenner godt effekten. Roen i magen kommer sigende etterhvert som medisinen virker. Jeg har omtrent samme symptomer som deg, men alle har jo sine variasjoner:) Jeg skrev innlegget lenger nede på siden, om at "i dag har jeg tatt min første dose Ritalin".
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 jeg tok heller ingen slike tester, da jeg er en "ressurssterk" adhd`r.. ingen viste jeg hadde det, SÅ godt har jeg klart å skjule det..:/ men har da nå endt opp med en kropp som er fullstandig utslitt etter å ha "tatt meg sammen i maaaaange år" IKKE GI DEG!! det er DU som lever med plagene dine,ikke legen!
Glad_mor_85 Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 Vet ikke hvem du er HI, men om du vil kan du gjerne sende meg en privat meld, så har jeg noen råd om hva du kan prøve for noe, om du ikke får noe av legen. Dette er uten resept og bra for alt og alle. Taes av mange Adhd og add osv. Garantert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå