Maia&Mathias <3 Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Har dere babyene deres rett på gulvet eller ligger de på matter? Blir det ikke kaldt for de å ligge rett på gulvet nå som d begynner å bli kaldt? Og hvordan gjør dere det når de begynner å snu seg fra rygg til mage? Lillegutt på 5 mnd har akkurat begynt å snu seg, men ofte klarer han ikke å komme helt rundt fordi armen er i veien... Og da ruller han tilbake og BANG så går hodet i gulvet. Så føler jeg må ha matte under han, men da blir det jo kjempevanskelig for han å komme seg fremover (noe som han prøver på). Så åssen gjør dere det?
ifie Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Om du legger et lite teppe under han, så sklir han vel lettere på gulvet når han prøver å krype/åle? Det hindrer jo ikke at han knaller hodet i gulvet, da, men han tåler det nok, så lenge dere ikke har fliser eller betong Jeg husker ikke hvordan vi gjorde det med storebror, men vi brukte matten veldig mye, hvertfal.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Her ble alt så mye bedre da vi kjøpte sånn tykk gym-matte! Han får godt tak, og slår seg ikke om han ikke kommer helt rundt
Underveis --> Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Jeg kjøpte en sånn puslespillmatte til hele 99,- kr som jeg hadde på gulvet. Den er litt glatt, om han synes det er bedre. Nå har jeg en dyrere "treningsmatte". Isolerer kjempegodt og gir god motstand når han nå ser ut til å trene på å krabbe. Han åler fint på denne også, selv om det selvfølgelig er enklere for ham å skli fremover på parketten. Der er det nok derimot ganske så mye vanskeligere å få knærne oppunder og krabbe.
MintCondition Skrevet 22. september 2009 #5 Skrevet 22. september 2009 Her hadde vi først et teppe som han lå på, da han ble mer mobil brukte vi en sånn gym-matte. Der får de bedre tak Etterhvert er jo matta bare i veien, all den grad den bare brukes som utgangspunkt for dagens utforskningsrunder
Itsrejk Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 Småtten har matte på gulvet, ved hylla der lekene hans bor. Nå (8 mnd) er det bare innimellom at han er oppå matta...han durer jo rundt i hele førsteetasje nå. Men jeg vil absolutt anbefale deg å bruke matte så lenge han holder seg sånn nogenlunde i ro. Ikke noe godt for babyen å bli kald på magen og brystet. Lettere for ham å øve på å komme opp i krabbestilling på matte enn på gulv.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 Matte er utrolig praktisk når de er såpass små og ligger mye stille! (digg å ligge på er den også hehe;) Vi har denne, og er utrolig godt fornøyd; viktig at matta ikke inneholder det giftige stoffet Ftalat http://www.xxl.no/shopping/ShowItem.aspx?id=62353
Gjest Skrevet 23. september 2009 #8 Skrevet 23. september 2009 Vi brukte matte fram til hun lærte seg å snu seg fra rygg til mage og omvent (3,5 mnd). Etter det måtte vi bare fjerne den, hun rulla seg jo ut av matten hele tiden uansett. Nå er hun 8 mnd og vi har bare et slikt leketeppe fra Ikea liggende på gulvet. men hun kryper jo rundt i hele stua, så det nytter ikke å polstre hele gulvet her, hverken mot kulde,eller mot knall og fall
Nagilimia Skrevet 23. september 2009 #9 Skrevet 23. september 2009 Ser det er mange som har slik matte. Vi tenkte også på å kjøpe det når han var rundt 3 mnd, men når jeg så prisen ble det heller til at jeg nesten kjøpte puslespill, men før jeg rakk det rullet han over alt. Så det endte med at vi kjøpte sånn teppe med bilbane på fra bohus. Tidligere lå han på røros fillerye fra bohus = kjempe deilige (ikke helt vanlige, skikkelig tykke og myyyyke å ta på). Han lå foresten mye på gulvet også. Min erfaring er derfor at det var i 3 uker jeg savnet en slik gym matte. Nå har vi ikke behovet for han krabber overalt.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 23. september 2009 #10 Skrevet 23. september 2009 da snuppa var babybaby lå hun i babygymmen sånn med teppe under. nå er hun 9 mnd å har et teppe som er kjøpt på ikea, men hun bruker det ikke egentli er overalt i hele huset:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå