Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Har lest mye om mat her inne men velger likevel å skrive et eget innlegg. Ser at ikke alle går i bhg. Jenta mi på 17 mnd spiser slik: 06:30 en flaske melk 07:30 1/2-1 brødskive 11:00 lunsj, brød eller varmmat 1 gang i uken 14:00 brød og frukt 16:00 grøt 18:00 vår middag og melk før hun legger seg Spiser litt mindre når hun ikke er i bhg. Hjemme spiser hun nesten ikke brød. Hun nekter kald melk, så derfor gir vi fortsatt på flaske. Og siden hun er sulten når hun kommer fra bhg gir vi grøt. Tar litt tid å lage middag og har hørt at grøten anbefales frem til 2 år. Men er ikke dette mange måltider? Har tenkt å kutte ut melk på morgenen nå og etterhvert den på kvelden. Hvordan gjør dere det? Vi er hjemme i 16-16.30 tiden og hun legger seg 19. Ikke mye tid sammen da. Og bare stå på kjøkkenet og mase med middag:)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Hei. Gutten vår er 16 mnd og går i barnehage og vi har helt like mattider /rutiner som dere Det eneste som er forskjellig er grøten som inntas rett før sengetid ( kl 19) og at jeg ofte har med havregrøt i barnehagen til frokost 0730. Vi gir også varm melk på flaske på morningen og om kvelden av samme grunn som dere, men syns heller ikke det er noe stress enda- er jo fortsatt liten :-) Også syns jeg det er kjekt å kunne gi han litt før vi reiser til barnehagen. Ikke helt sikker på når vi slutte, men sånn jeg tenker nå er det kapitelet over noe før fylte 2år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå