Gå til innhold

brunlig utflod igjen, åhhhhhh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da jeg var på ul i uke 11+6 så sa legen at det var veldig vanlig å få en blødning rundt denne tiden. Det var noe med at morkaka ligger helt nederst (under barnet) og denne vil stige oppover rundt 12 uker og i forbindelse med dette var det visst nok vanlig å blø litt. Hvis dere har mye utflod ville jeg nok tatt kontakt med lege uansett. Det er kjipt å gå rundt å være engstelig.

Jeg er også 12 uker og har nå i et par dager hatt brun utflod. Som oftest bare litt men også litt mer slik at det "fylte" toalett skålen. (beklager mye informasjon) Gikk til legen som mente dette ikke var noe å bekymre seg over da det ikke var noen smerter i tillegg. Hadde det derimot vært friskt blod som kom..hadde det vært litt mer bekymringsfullt. Dette kan i begge tilfeller gå bra, men vil uansett anbefale å ta en gynokologisk test i tillegg. Dette gjorde vi og der var alt bra :) Alle jeg har pratet med om dette sier at det å blø igrunn er ganske vanlig blant gravide, men at en uansett bør ringe legen sin å fortelle om det!!

Jeg har hatt det på samme måte. Jeg blødde da jeg var 7 og 11 uker på vei. Det var mer enn utflod, mer brunlig blod. Jeg fikk UL begge gangene, og alt sto bra til, grunnen var som noen andre sier at morkaken lå nedover,og det var en blødning i morkakeveggen.

Brun utflod hadde jeg store deler av sist svangerskap, og det er helt vanlig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...