mamma06_endelig-liten-spire<3 Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 har vært her inne med jevne mellomrom nå (forrige sv.skap også), og lurer nå på om alle vil vite kjønn når de kommer på UL? Ellers folk jeg kjenner personlig har også valgt å få vite kjønn.. Med 1. mann valgte jeg å ikke få vite kjønn, synes det er veldig spennende å se hva som kommer ut til slutt Og så hører man jo ofte om at lege/jm har tatt feil. Vil nok ikke vite kjønn denne gangen heller, synes det er så spennende Er det flere som tar samme valg som meg, og mener dette er noe av spenningen i sv.skapet?
Etterlengtet... Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Jeg er så enig med deg! Jeg har fått 2 barn og er nå 5+5 med nr.3. Og jeg har ikke visst hva jeg skulle få. Det er jo SÅ motiverende og spennende, like til siste minutt. Når et lite menneske vokser fram på innsiden av kroppen din, er det ikke meningen at man skal vite hva det er. Når det røyner på mot slutten, er det deilig med den spenningen! Lykke til, gutt eller jente, flott er det uansett. Og man trenger virkelig ikke å planlegge alt i denne verden. Synd at det har blitt slik.
3smaa Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 På førstemann fikk vi ikke vite det fordi han satt slik at det var vanskelig å se kjønnet. Jeg er gravid for andre gang og vi har bestemt oss å ikke vite hva det blir. Vet ikke om jeg klarer å holde meg i 7 mnd.
mortil2? Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Har to barn og prøver nå intenst på nummer tre. Vi har ikke villet vite kjønnet på noen av barna. Mener det er en del av spenningen ved å være gravid. Syns også det har vært kjempemotiverende under fødselen. Og det er som noen her sa; hvorfor må alt planlegges? Er vi så heldige å bli gravid med nr tre forblir også det kjønnet en hemmelighet inntil han/hun fødes. Lykke til i svangerskapet!!!
Trultemor73 Skrevet 22. september 2009 #5 Skrevet 22. september 2009 Jeg venter nr. 3 og skal ikke vite kjønnet på barnet. Har ikke vist det de andre gangene heller. Er jo utrolig spennende og få vite det rett etter fødselen.
Ønsker troll 2010 Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 Jeg venter min første i Mai, og vet ikke helt hva jeg vil.. På en måte vil jeg ikke vite. Vil ha spenningen. På den andre siden syns jeg det er greit å vite. Er det gutt eller jente syns jeg det er greit at den får litt gutt/jente klær ol. Kjedelig med baaaaare gult på de første klærne (satt litt på spissen) fordi man ikke visste. Vet jo at man ikke kan stole 100% på det man får vite av lege eller jordmor heller, men tror vel de fleste går utifra at det er rett, og handler inn litt deretter. Har heldig vis litt tid til å bestemme meg om jeg vil vite eller ikke. Kanskje høre om samboer har noe ønske også
mamman til minin Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 Vi valgte å vite sist og vil gjøre det igjen. Sambo og jeg var enige om at vi ikke ville klare å ha svaret rett foran oss og ikke får det All respekt til dere som klarer å holde dere i 9 mnd. Jeg hadde blitt gal! Kjønnet er bare en av mange ting man kan lure på. For min del er det mer spennende hvem som kommer enn hva
<3 Snartmammatil2 <3 Skrevet 22. september 2009 #8 Skrevet 22. september 2009 Titter innom litt her:) Jeg viste ikke hva det ble da jeg gikk gravid sist, kjøpte litt nøytralt sånn at jeg hadde litt klær, og så kjøpte jeg og fikk masse blått da det viste seg å bli en gutt:) Syns det var utrolig spennende å ikke vite! veldig mange vil jo vite kjønnet, så kjekt å se at flere velger å holde det hemmelig. Blir jeg gravid igjen en gang til, vil jeg heller ikke da vite kjønn, selv om jeg kommer til å bli veeeeldig nysjerrig!
blirdettre? Skrevet 23. september 2009 #9 Skrevet 23. september 2009 Valgte heller ikke å vite det forrige gang og gjør det sammen denne gangen også Ikke så om å gjøre for oss å ha såkalt riktig fargene på babyen uansett. Kjøpte heller neutral farger og fikk masse rosa etterpå, em er personlig litt imot å kle baby i kun rosa/blå
blirdettre? Skrevet 23. september 2009 #10 Skrevet 23. september 2009 Valgte heller ikke å vite det forrige gang og gjør det sammen denne gangen også Ikke så om å gjøre for oss å ha såkalt riktig fargene på babyen uansett. Kjøpte heller neutral farger og fikk masse rosa etterpå, em er personlig litt imot å kle baby i kun rosa/blå
pagoda m/ny spire Skrevet 23. september 2009 #11 Skrevet 23. september 2009 jeg har vist med begge jeg har... ventet en gutt første sv.skap og jente neste. denne gangen vil jeg ikke vite - og jeg håper bare jeg klarer holde meg
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 23. september 2009 #12 Skrevet 23. september 2009 Har tenkt å ikke vite denne gangen=) I fjor visste vi hva som kom. Nå tenker jeg å ikke vite=) Men tiden vil vise hvor nyskjerrig jeg blir! Hehe!
mamma06_endelig-liten-spire<3 Skrevet 24. september 2009 Forfatter #13 Skrevet 24. september 2009 Så utrolig godt å se at det er flere som velger å ikke vite kjønn ) Som det ble sagt lengre opp her så er det mye av motivasjonen og spenningen i sv.skapet ) Men som bl.a. mamman til Iris!+spire skriver så kan jeg også forstå at mange blir nyskjerrige på hva det blir. Til tider så virker det jo så voldsomt langt fram i tid før man ellers får vite det Men lykke til videre alle sammen, både til dere som ikke vil vite, og dere som ikke vet om dere klarer å vente )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå