ciccibullen Skrevet 22. september 2009 #1 Del Skrevet 22. september 2009 Jag har ett litet problem! Jag ska på jobbintervju i morgen och är gravid i v.7, vad ska man säga? Jag tycker att man ska vara ärlig men tror inte att jag får jobbet om jag berättar på intervjun att jag är gravid! Jag vet att arbetsgivaren inte har rätt att fråga och att jag inte behöver säga något men om han frågar om familjesituationen och planer för framtiden vad svarar man då? Det är ett jobb som frukostservitör på ett hotell och kommer nog vara stressigt, jag är mycket van att jobba i stress sen tidigare men är lur på om det är ett så bra jobb för gravida, NÅGON SOM HAR LIKNANDE JOBB OCH ÄR GRAVIDA? Fungerar det bra? Jag har inte så mycket problem än med illamående och andra symptom och hoppas på att slippa det värsta Snälla hjälp! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140703647-jobbintervju-i-morgon-och-i-v7/
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2009 #2 Del Skrevet 3. oktober 2009 Hei! Jeg har ikke lignende jobb, men ville bare fortelle at jeg var også på jobbintervju da jeg var 7 uker på veg. Jeg valgte å ikke fortelle at jeg var gravid pga det var såpass tidlig i sv.skapet og det er alltid risiko for å miste innen uke 12. Ville ikke risikere å miste muligheten for å få jobben. Hvis jeg da mistet barnet i tillegg ville jeg ha mistet muligheten til jobben uten grunn..... Jeg er nå 11 uker på vei, og begynner å få mage...vet ikke hvor lenge jeg kan skjule det men håper på lengst mulig. Jeg har kontorjobb, men det er en veldig travel tid for firmaet jeg jobber for (noe som er grunnen til at de trengte å ansett meg), og det blir mye løping i korridorene, overtid, og også helgejobbing. Stiller opp så godt jeg kan selv om jeg er sliten...var også en del kvalm de første dagen på jobb, men det har stort sett gått over. Hjelper å småspise litt innimellom. Vil gjerne at den dagen jeg forteller det skal de tenke at det ikke var noe minus å ansette meg uansett. Lykke til med intervjuet ditt !! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140703647-jobbintervju-i-morgon-och-i-v7/#findComment-140754698
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #3 Del Skrevet 5. oktober 2009 hei hei:-) jeg var i samma situasjon som du og ikke fortalte og det gikk veldig fint, klarte å jobbe fram til 2 uker siden og nå jeg er sykmeldt og 2 mnd til termin. Når man er så tidlig i svangerskapet så synes jeg man bør ikke fortelle til arbeidsgiveren, du kan vente til du er 4 mnd pga det er ikke synes og du kjenner ikke til babyen ennå ( hvis det er ikke kvalme og etc) men ellers bestem selv hva du føler om det, arbeidsgiveren kommer å sette pris på ærlighet men tror ikke så mange vil ha gravide på jobben sin. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140703647-jobbintervju-i-morgon-och-i-v7/#findComment-140763889
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå