Gå til innhold

Flere som er sykmeldt??

Anbefalte innlegg

Er i 7. uke og var hos legen i dag. Har hatt akutt kvalme de siste dagene, og klarer ikke holde på noe av maten jeg spiser :((

Noen som har noen bra råd? Har prøvd med små måltider ofte, men ingenting vil hjelpe :S

Har så dårlig samittighet for at jeg ble sykmeldt i 14 dager, men er vel viktigere å ta vare på meg selv og den lille <3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140703450-flere-som-er-sykmeldt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

det er ingen som takker deg for at du ikke tar vare på deg og den lille i tiden som kommer. Jeg har vært en uke sykemledt grunnet kvalme med oppkast. Jobber i helsevesenet og klarte bare ikke å stå ved pasienter og føle meg svimmel og kvalm, man gjør jo ingen god jobb da heller! Så har jeg fått to uker med aktiv sykemld, sånn at jeg kan tilpasse dagen min selv. Det er en kjempe befrielse.

Ingefær skal hjelpe mot kvalme, ellers er jeg ganske rådfattig selv.

hadde det helt jævlig i uke 7 selv, er nå litt lener og føler at intensiteten har gott seg litt... lys i tunnelen!!!

lykke til!

Er i 8 uke og ble dårlig i 6 uke åsså er det bare blitt verre og verre.. Sykemeldte meg denne uken (altså uke 8) sia eg va såå dårlig i uke 7 og fikk nesten tåra i øyan på å tenke på ei tel uka på jobb med brekninger og problemer med å få mat i meg..

Har logge strøken på sofaen denna uka + helga som va og i går ettermiddag begynte eg skikkelig å spy å kjentes ut som det va det magen trengte.. Føles litt bedre ut i dag..

Så e veldi spent på om eg slepp oppkast og brekninger, men har fått sykemelding denna uka så holder meg heime åsså får eg håpe at det har gidd seg tel neste uka å e klar for jobb igjen.

Det e viktig å ta vare på seg selv å den lille:-)

Jeg har også blitt sykemeldt i en uke. Liker det ikke, men noen ganger må man bare ta vare på seg selv! Jeg er sykemeldt pga blødninger i svangerskapet, men må innrømme at det er deilig å være hjemme når man er så kvalm i tillegg...!

For å holde kvalmen unna spiser jeg MASSE bananer! Jeg spiser banan FØR jeg rekker å bli kvalm og det hjelper litt :)

Jeg skal til lege i dag og ender nok opp med en sykemelding på grunn av både kvalme og vonde hofter og bekken. Det stråler ut i det ene benet mitt, kjennes ut som prolaps, hat hatt det tidligere, men legen mener det er bekkenløsning. Vi får se i dag.

Kryss fingrene for meg jenter!

• 3 uker senere...

Annonse

Man skal ikkje ha dårli samvittighet før at man blir sykemeldt... når man e så dårli e det verken bra før oss eller babyen å være på jobb...

Har sjøl værtr sykemeldt heilt fram tel nu (uke 10++) å fikk beskjed om å ta det med ro enda ei stund da æ va hos jordmor her om dagen.

Sån e d bære... vil heller komme sterkar telbake når kvalmen å trøtt/slappheta går over...

Jeg er sykemeldt i 14 dager grunnet svimmelhet og brekninger. Jeg er nå 9+1. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre etter disse 14 dagene. Jeg må legge meg midt utpå dagen da jeg blir supertrøtt. Da har jeg kanskje vært oppe i kun 5 timer..... Jobber 100 % i helsevesenet og det er ganske travle dager. Hmm, hva gjøre?

Er også blitt sykemeldt 100% grunnet kvalme og svimmlhet. Ønsket det ikke, men legen min ville ikke gi meg annet enn ro og hvile og unngå stress :-). Sover og spiser for å holde kvalmen i sjakk. Har vært slik i snart 4 uker er virkelig sliten, men det går vel over snart og jeg kan begynne jobbe igjen :-)!!

ble sykemeldt i 4 uker jeg da, uten bønn som legen sa.. hyperemesis jeg da, som jeg hadde i forrige svangerskap, men heldigvis ikke like ille enda som sist gang.. men kaster opp ca 15 ganger om dagen , og har gått ned 7 kg allerede (er 8+5) så mine dager består av og liggge på sofaen og spy, og passe på en overaktiv toåring når sambo jobber,, heldigvis jobber han 6 skift, så er to dager dag, to dager kveld og to uker fri hver fjered uke, så det letter veeeldig ..:) lykke til med kvalmen jenter, for håpe at det går over når vi har rundet de magiske tolv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...