Tobarnsmamma!!! Skrevet 22. september 2009 #1 Del Skrevet 22. september 2009 Etter MA i juni gikk det et par måneder før vi ville prøve aktivt igjen. Men nå er første pp godt og vel overstått og jeg har IKM om noen dager. Det skal godt gjøres at jeg er gravid nå, men muligheten er jo der. Jeg er livredd! Ønsker selvsagt at jeg skal være det nå eller bli det snart, men orker ikke tanken på å miste flere ganger! Måtte avbryte et svangerskap i uke 14 i fjor høst og MA i uke 11 i juni, jeg orker ikke flere sånne runder der det går så langt at jeg begynner å tro at det skal gå bra - og så gjør det ikke det. Men legene på sykehuset og akupunktøren jeg går hos er optimistiske og sier at det er stor sjanse for at det går bra neste gang. Problemet er bare at det sa de de to foregående gangene også! Så er det visst nok et "godt" tegn at svangerskapene går såpass langt, hvis jeg har forstått det rett. Synspunkter eller gode historier, noen? Jeg må jo prøve, ellers blir det jo ikke noe barn, men er skikkelig nervøs. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140703117-livredd-for-%C3%A5-bli-gravid-igjen/
Lillevenn33 Skrevet 23. september 2009 #2 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg har "bare" hatt én MA og har ikke gått gjennom det samme som deg med avbrutt svangerskap OG en MA. Det er jo mye verre. Men, jeg vet hvordan det er å være redd for å bli gravid igjen. Det tok meg 3 pp før jeg ble gravid etter mitt MA. Jeg hadde så få symptomer og var skråsikker på at dette kom til å gå galt igjen. Jeg hadde noen forferdelige uker/måneder, var hele tiden overbevist om at jeg hadde en ny MA. Jeg tok en UL i uke 8 og 11 og da viste det seg til min store overraskelse, begge gangene, at alt var i skjønneste orden! Nå sitter jeg her i uke 25 og kjenner på spark og bevegelser, planlegger det vi trenger av utstyr og klær. Jeg synes det fortsatt er helt uvirkelig men nå kan jeg slappe av og skjønne at dette er et helt normalt svangerskap, (nesten) ingen bekymringer! Jeg vet at det ikke hjelper at folk sier "dette går nok bra". Så det kommer jeg ikke til å si til deg heller. Men jeg vet at det *kan* gå bra, og jeg er et levende bevis på det. Mitt råd, ikke gi opp! Det blir tungt neste gang du blir gravid. Jeg hadde heller ikke lyst til å bli gravid pga alle bekymringer og stress som jeg visste ville komme. Men uten å prøve får du aldri resultat. Mange gode klemmer og ønsker deg lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140703117-livredd-for-%C3%A5-bli-gravid-igjen/#findComment-140710754
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #3 Del Skrevet 11. oktober 2009 Fått tatt noen test ennå? Er i nesten samme situasjon som deg (avbrutt pga trisomi 18 rundt uke 20/21, deretter MA som ble oppdaget litt før jeg runda 3 måneder) og skjønner godt at man blir redd for å prøve. Har nettopp fått ny positiv test og har store problemer med å i det hele tatt tro på at det blir noe barn av dette... Men man må jo bare prøve å finne håpet og vite at oddsen er på vår side:) 3 ganger på rad er jo veldig uvanlig.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140703117-livredd-for-%C3%A5-bli-gravid-igjen/#findComment-140796645
Fru.Gravidpåny :-) Skrevet 12. oktober 2009 #4 Del Skrevet 12. oktober 2009 Sitter her med gåsehud etter å ha lest innlegget ditt + de nedenfor som har svart deg også. Får nesten behov for å hulke høyt men er på jobb så må bare bite tennene sammen :-) Historiene deres er så like min at jeg nesten skulle ønske jeg kjente dere, kunne snakke med dere. Hadde en senabort i uke 15 nå i juni etter påvist kromosomfeil og nå er jeg gravid på ny - uke 5 nå. Jeg er sjokkert og ganske redd... Burde være litt glad men klarer ikke, tørr i håpe. Å bli gravid på ny er det eneste jeg ville etter aborten i sommer men nå som jeg ble det (etter andre forsøk) så er det bare skummelt. Nettopp bestilt time hos lege, og bare det å fortelle historie til damen i tlf gjør meg helt på gråten. Kommer til å bli noen heftige uker frem mot UL og ny morkakeprøve (som vi har bestemt oss for å gjennomføre). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140703117-livredd-for-%C3%A5-bli-gravid-igjen/#findComment-140799962
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå