Gå til innhold

Plutselig matnekt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille prins på rett over ett år, har omtrent over natten gått fra å være verdens enkleste ift mat (elsket all mat og hadde god appetitt) til å nekte stort sett alt... Jeg får i ham yoghurt og litt fruktmos av og til. Ellers spytter han ut det meste eller nekter å åpne munnen. Har prøvd grøt, middagsglass, hjemmelaget middag, skive med forskjellig pålegg, fruktbiter, grønnsaker - som regel så tar han et par biter før han nekter mer. Heldigvis drikker han godt, melk, vann og litt utvannet juice

Blir litt rådløs kjenner jeg... Han hadde høy feber i helgen og har hostet lenge. Var hos legen på sjekk i går, han sjekket hals, ører, lunger og alt var fint. Så sannsynligvis er vel dette en fase, som vil gi seg raskt forhåpentligvis. Men hvordan forholder jeg meg til det? Har ikke lyst til å fore ham med bare yoghurt og fruktmos, men han må jo få i seg næring... Er han stor nok til at jeg kan tenke "er han sulten så spiser han nok"? Litt redd for denne tankegangen også, for tenk hvis det virkelig er noe som plager ham og så gir jeg ham ikke den næringen han trenger?

Veldig takknemlig for tips, råd og erfaringer... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår datter har alltid blitt sånn hver gang hun blir syk.. :) Hvis hun har vondt i halsen er jo det meste vondt å spise...

Hva med å lage en næringsrik bærsmoothie med eggehvite og evt avocado eller kaldpresset olje i? Masse bær og proteiner og sunt fett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...