Gå til innhold

Hyling i bil - tips?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 5mnd hyler som en gal nesten hver gang vi setter han i bilsetet. Må alltid ta med masse leker for å underholde ham i baksetet men moroa er fort over. Da setter han i gang å hyle som en gal og bretter seg bakover i setet og vil opp. Han hyler så tårene spretter og han mister pusten og stopper ikke før vi tar han opp fra setet.

Tips til hvordan jeg kan løse dette? Hva har dere gjort for å komme over denne fasen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uro over barnesetet vet jeg andre jeg kjenner har prøvd.

Prøv å bytte til et annet sete. Er alltid noen man kan få låne av en tur eller 2 for å se om det er noen forskjell

Skrevet

Vår minste gutt var slik. Som dere så hjalp leker og litt, musikk (barnesanger) hjalp litt, men det var knapt en eneste biltur første året som ikke innehold hyling. En kan jo ikke gjøre så mye annet enn å bite tennene sammen og holde ut. Her kom det seg gradvis mot 1,5 års alder, og nå som han er 2 år liker han å kjøre bil og spør om å få kjøre bil. Så det går nok over. Mulig dere nå får tips om å snu ham når han blir stor nok, men det vil jeg fraråde, vår sitter fortsatt bakovervendt og det gikk over da også :-)

Skrevet

Jenta vår har aldri likt å kjøre bil, men da hun var rundt 4 mnd fant vi ut et par ting som hjalp oss. Hun kjemper hardt imot å sove i bilen, selv om hun må gi seg av og til på lange turer, men nå sitter hun i alle fall i ro lenge om gangen.

Vi spiller "Min første CD", som har alle de kjente sangene. Hun elsker den cd`en. Vi har prøvd med andre, men da ble det stor misnøye og grining med en gang:) Vi kjøpte også på Barnas Hus, en slik "pute" med speil som en kan henge foran på seteryggen. Denne er som en frosk, og under speilet er det en pose fylt med vann, glitter og fisker. Babyen kan med føttene sparke borti to punkter, og da flytter fisken og glitteret på seg. Den får kraftig gjennomgå hos oss, he he.

Ellers så har jeg et lite lager med leker fremme hos meg som jeg forsyner henne med etterhvert som hun blir lei og kaster bort den siste hun hadde.

Det har aldri vært så dramatisk hos oss som hos dere, men håper kanskje noe av dette kan hjelpe. Snuppa vår er forresten 7 mnd.

Lykke til:)

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger:)

Har allerede kjøpt Besafe Combi vi skal ta i bruk om en måneds tid så håper det blir bedre da. Bor i Italia for øyeblikket og stolen er i Norge så får bite tennene sammen og sette propper i ørene så lenge;)

Hvis flere har tips - kom gjerne med de - kan bli 4 lange uker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...