Gå til innhold

jobber 80 % og er gravid

Anbefalte innlegg

hei. jeg har et barn på 2,5 år, og har jobbet 80 % et år nå. Har 100 % stilling, men tar ut 20 % omsorgspermisjon uten lønn. Nå er jeg gravid igjen, og lurer litt på om jeg skal gå opp i 100 % i jobben- eller blir det jo veldig lite penger det året jeg går hjemme. det blir jo bare 80 % av 80 %. Det jeg har tenkt å gjøre er at jeg går opp i 100 % fra nyttår, og så tar jeg ut feriedagene mine jevnt over hele våren, sånn at det blir kanskje en feriedag i uken. da vil jo grunnlaget mitt være at jeg jobber 100 % , vil det ikke? trenger jo ikke 3 uker ferie i sommer, for da er det jo permisjon straks uansett. hva tenker dere om en sånn løsning? tror dere at de på jobben blir sure fordi jeg går opp i 100 % og så egentlig ikke kommer til å jobbe så mye?

har en kontorjobb der det er ganske greit å få 80 % stilling, så tror ikke det blir noe problem å ta ut ferien iløpet av våren.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140702207-jobber-80-og-er-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

du kan nok gjøre dette. er jo ingen forskjell for arbeidsgiver.

men da må du jo passe på at du får betalt for de feriedagene vær mnd da.

det er vel ikke praksis på det i så mange bedrifter.

men er veldig usikker på om ferie teller i opptjeningen, leste på nav før i dag og da fikk jeg inntrykk av at d ikke var med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...