Gå til innhold

Fortsatt vann i kroppen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for nesten 6 uker siden, og hadde da 2-3 i ødem før fødsel. Etter 1-2 uker var det meste av dette borte, men ikke alt. Jeg får på meg noen av skoene, men ikke alle, og ringen er det ikke sjangs å få på seg enda. Fingrene er også litt ømme og stve og bøye fortsatt, spesielt om morningen.

Er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt dette? Jeg la på meg 21 kg og er gått ned 16 av dem, så er jo litt igjen fortsatt. Ellers ammer jeg, så om det er noe jeg kan gjøre, må det kunne kombineres med amming. Vil så gjerne kunne gå med gifteringen min igjen...

ps, jeg gikk permanent opp en sko og ringstørrelse etter fødsel 1, men har gått tilbake til normalen etter nr 2 og 3 (altså den ny normlen etter nr 1), så jeg er sikker på at det er vann i kroppen dette her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Alva!

Det eneste jeg kan si om vann i kroppen er at det hjelper å holde seg unna potetgull og salt mat, for det binder vannet. En treningsøkt får deg til å svette ut vann, men oftest drikekr du det fort på igjen. Har du vann i beina kan støttestrømper hjelpe. Jeg fikk slike strømper når jeg låg på sykehuset og de fjernet mye vann. Strømpene lignet på stramme stay-ups (mulig du kan få tak i dem på apoteket?).

Jeg la på meg 20 kg og 19 er nå av. Har lagt på meg 18-20 kilo alle fire gangene. Det er likevel laangt igjen til jeg passer gifteringen. Var sylslank for 13-14 år siden, og har dessverre gått opp to kilo per barn. Mulig jeg klarer å slanke meg ned nå, men må nok banke ut gifteringen lell. Mannen min passer heller ikke ringen sin;(

Skrevet

Takk for svar :-)

Når fødte du da? Jeg har gått opp mellom 21 og 32 kg med mine, men alltid kommet meg ned i normalvekt igjen i god tid før neste graviditet, så det er nok ikke fett som gjør at ringen ikke passer nå.

Jeg tenkte å begynne å trene igjen nå på torsdag når det er gått 6 uker siden fødsel, til nå har jeg bare gått turer, men det hjelper ikke. Nå er det fingrene som er verst hos meg, kanskje de har noe tilsvarende støttestrømper til dem på apotek? Kan jo høre :-)

Skrevet

På apoteket har de støttestrømper, ja. Jeg fikk akkurat på meg gifteringen her om dagen, 8 mnd etter fødsel. Jeg veier det samme som 5 uker etter fødsel, så fett var ikke. :)

Skrevet

Fødte for 16 uker siden, den 2. juni;) Mistet livmora etter dramatisk blødning (de måtte fjerne livmora), så et ekstra sykehusopphold på 10 dager gjorde nok sitt til at kiloene forsvant ekstra raskt denne gangen. Så har jeg et bedre utgangspunkt når jeg begynner å slanke meg ETTER pumpestopp. Jeg "mister melka" når jeg trener for mye og slanker meg, delvis også fordi jeg ikke får til amminga men pumper meg. Må spise og drikke en del for å ha melk i det hele tatt - og det går ikke i hop med slanking eller hardtrening for min del.

Skrevet

Dette lurer jeg også på! Nå er det riktignok "bare" 10 dager siden jeg fødte, men så langt har ødemet ikke blitt merkbart bedre. Eller kanskje litt... begynner å kjenne igjen føttene mine. Men hendene mine er fortsatt like ille. Vanskelig å knytte neven om morgenen og jeg har et par fingre som "klikker over", og som ikke vil rette seg ut igjen dersom jeg gjør det. Artig! Gifteringen tok jeg av meg ca 3 uker før termin, og har fremdeles ikke nubbsjans til å få den på igjen. Jeg la på meg nesten 30 kg (!), og 15 av de er fortsatt igjen.

Jeg hadde håpet og trodd at vannet skulle forsvinne litt kjappere, men sånn er det tydeligvis ikke alltid. Jeg regner vel egentlig med at det bare er en ting som funker - tålmodighet, men om noen vet om noe som kan hjelpe så er det fint.

Skrevet

her er det 5 uker siden fødsel, og jeg har fortsatt litt vann igjen i kroppen tror jeg...merker det også mest i fingrene nå, men syns også det er ubehagelig med sokker.

gikk opp 23 kg og har tatt av 16....men vekta har stått heeelt stille de siste 2 ukene!

gleder meg til å komme igang med skikkelig trening, men må nok begynne forsiktig etter ks;-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...