Gå til innhold

Nexium

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei .

Vi prøver å bli gravid, og nå har jeg fått medisinen nexium mot sår/katarr i spiserør. Jeg er litt skeptisk til å begynne med disse siden man skal rådføre seg med lege under graviditet - hva med om man holder på å bli gravid? Bør man bruke slikt da? Spiller dette stor rolle de første ukene?

Noen som har erfaringer, meninger eller "troer"???

Og så lurer jeg på dette med tunge løft - kan det hindre at man blir gravid? Eller har heller ikke dette noe å si det første ukene?

Setter stor pris på svar!!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Hvis det står at du skal rådføre deg med legen, så kan det nok være greit å gjøre det når du prøver å bli gravid og =) Men trooor ikke det har så mye å si de første ukene, men jeg er ikke lege. Så snakk med en lege om det du =)

Tror ikke tunge løft kan gjøre at du ikke blir gravid nei=) Hvis du trener ekstremt mye og presser kroppen din MYE, type Grete Waitz, så kan du jo miste mensen, men om det bare er snakk om noen tunge løft så gjør nok ikke det noe.

Skrevet

Mange takk! :)

Skrevet

Hei jeg har vært og er i samme situasjo som deg. Jeg fikk beskjed av legen min å bruke ranitidin i stedefor når jeg prøvde, var gravid, og nå når jeg ammer..

Skrevet

jeg har brukt nexium 40mg hver dag i 5år.slutta for 1,5 årsiden.jeg stoppet å bruke de da jeg ble gravid.jeg var 9 uker på vei når jeg fant det ut.det gikk bra det.grunn til at du skal forhøre deg med lege er at nexium er "ganske nytt" på markedet,så de vet ikke hvordan bivirkningene er ennå av langvarig bruk eller bruk under svangerskap sa min lege til meg.og min mor som er legemiddelkonsulent sa også det samme.

Skrevet

har samme problem, bare at jeg bruker lansoprazol. det er også en protonpumpehemmer slik som nexium.

jeg må gå på denne medisinen livet ut da jeg har slapp lukkememuskel til magesekken og overproduksjon av magesyre.

må høre med legen min hva jes g skal gjøre, men da jeg fikk disse medisinene sa overlegen at det måtte vurderes utifra fordeler for mor/ulemper for barn.

Jeg var under forrige grav. forferdelig plaget med magesyre i munnen, og måtte sove sittende i 3 mnd...

det jeg tenkte var at jeg kunne begynne uten medisinen, og så evt begynne senere i grav. når det blir virkelig ille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...