Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Veldig spent på hva de har å si...........
Gjest Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 må bare få spøre om hva du skal gjøre dr?
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Ønsker deg masse lykke til. Tenker på deg. Varme klemmer
-68mamma Skrevet 22. september 2009 #5 Skrevet 22. september 2009 Lykke til !!!!!! Skal tenke på deg. :-)
SkyBaby Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 Lykke til De er kjempekoselige der Ikke noe å grue seg til i hvertfall
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 *på sniken innom* Masse lykke te!!! Snart ferdig nå, så snike innom seinere for å se etter oppdatering!!!!
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 22. september 2009 #8 Skrevet 22. september 2009 Ååååå - ønsker deg masse lykke til =) Har veldig god erfaring fra Kvinneklikken der - ble fulgt opp der forrige svangerskap pga høyrisiko-svangerskap da jeg har en kronisk nyre- og leversykdom. De er fantastisk flotte de aller, aller fleste som jobber der - må jo skryte litt av min gamle arbeidsplass også da, hehe =) Gleder meg til å få en oppdatering fra deg =) Klem fra
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 22. september 2009 #9 Skrevet 22. september 2009 Håper det har gått fint der. Godt å være på et sted der de har skikkelig peiling
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 22. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 22. september 2009 En liten oppdatering fra meg: De var veldig hyggelig, akkurat som du sa Meg og lille snuppis. Var hos en lege som heter Tore Henriksen, for de som er kjente. Kort om historien min: ble gravid september -08, men det ente med en dødfødsel i uke 19 i februar. Kort tid etterpå fikk jeg blodpropper i hele venstre ben og på begge lungene, dette fikk jeg to ganger. Så ble vi raskt gravide igjen, men ble aldri funnet noe hjerteaktivitet, så dette ble en MA i slutten av mai. Og etter dette har vi prøvet å bli gravide igjen.... Jeg har fått noe som heter Antifosfolipidsyndrom. Betyr at blitt blod koagulerer på en unaturlig måte. Legen sa han skulle være ærlig mot meg, og det var ham også. Hvis vi skulle bli gravide vil det være et ekstremt høyrisiko svangerskap. Sjansen for at det kan gå galt med meg er oppmot 30%, og det er veldig mye:/ Da med tanke på lunge blodpropper. Og faren for livmorsvikt til babyen er også stor.....faren for et prematurt barn med alle komplikasjoner det kan føre med seg. Legen var også selvsagt veldig bekymret for min helse. Et barn trenger en så frisk som mulig mor som kan ta seg av det..... Men alt kan også gå bra:) Velger vi og prøve så blir jeg fulgt opp der inne på Riksen hele tiden, blir også søkt om fødeplass der. Jeg vil bli 100% sykemeldt fra dag en med positiv test. Så klart jeg fikk mye og tenke på.......min kjære er på jobb et annet sted i landet og han har jeg ikke snakket med ennå. Men jeg har nok mer forståelse av alle komplikasjoner som kan skje. Jeg jobber på en intensivavdeling der vi har ganske ofte unge mennesker som dør av blodpropp komplikasjoner. Så det var nok også derfor han legen på Riksen var såpass direkte..... Nå skal jeg gå meg en lang tur damer og klarne tanken mine litt...... Tusen takk for hyggelige meldinger fra dere, varmer alltid:) Klem fra meg:)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 22. september 2009 #11 Skrevet 22. september 2009 Jeg vet ikke helt hva jeg skal si jeg Tirilgirl. Har så utrolig vondt av deg. Ikke lett for deg dette her,og i tillegg har du mannen din borte og må være alene akkurat nå. Synes du har gjennomgått sååå mye,og allikevel så tapper og god mot alle sammen her inne. Jeg hååååper så inderlig at den dagen du blir gravid at alt vil gå bra uten noen form for komplikasjoner. Har og risiko med å gå gravid. var så ung før,så alt gikk bra selv om sv.skapa var tøffe. Nå er jeg eldre og må følges meget nøye opp av hjertelege da jg sliter med klaffefeil. Var igjennom en meget alvorlig hjerteoperasjon som 12 åring,men klaffen ble "glemt" igjen. Er ofte til kontroller og min hjertelege som er en av landets beste ville ikke fraråde meg å bli gravid,men må følges meget nøye opp pga faren for komplikasjoner. Jeg velger å gå igjennom dette da jeg ikke har barn med min nye mann. Legene er meget flinke idag,men er en utrolig vanskelig avgjørelse å ta for deg. Jeg ønsker deg all lykke og håper alt vil ordne seg for deg /dere. Masse klemmer.
J -76 Skrevet 22. september 2009 #12 Skrevet 22. september 2009 Sender deg en stor varm klem! Det må være tøft å stå ovenfor en så stor og vanskelig avgjørelse. Livet er bare så urettferdig noen ganger, du av alle hadde fortjent en hyggeligere beskjed enn dette. Klem klem klemme på*** J
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 22. september 2009 #13 Skrevet 22. september 2009 ord blir liksom litt fattige... syns du er kjempe tøff jeg <3 skulle så gjærne skrevet så mye mer til deg men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne... sender deg en varm og god trøste klem
*shehasmyheart* Skrevet 22. september 2009 #14 Skrevet 22. september 2009 Kjære Tirilgirl:) Jeg har tenkt på deg i dag. For en tung dag du har hatt i dag. Kan ikke sette meg inn i det. Men vet jo litt om å være på Kvinneklinikken. Har også vært hos Tore Henriksen. Håper du har fått snakket med mannen din. Dere har mye å tenke gjennom nå. Huff og huff. Jeg merker jeg ikke helt vet hva jeg skal skrive... Jeg kan ikke råde deg i den ene eller andre retningen. Kan bare være her om du trenger det... Jeg skal også bli fulgt opp der inne ved en eventuell graviditet. Vet at de er flinke der. Men det er skummelt, skummelt. Ja...jeg er vist litt tom for ord... Sender deg en god klem!!! Og ønsker deg bare alt godt! Du har vært en så god støtte for meg mange ganger. Klem
Carina har to små gull Skrevet 23. september 2009 #15 Skrevet 23. september 2009 Sender deg en stor og varm klem, dette hadde du ikke fortjent. Du kan ikke ha hatt en enkel dag igår og håper du har fått pratet med mannen din. Du står ovenfor et vanskelig valg, men som du sier du får den beste oppfølgingen ved en ny graviditet. Vet ikke helt hva jeg skal si... Sender deg i allefall mange klemmer.
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 23. september 2009 #16 Skrevet 23. september 2009 Fytti f... for et valg å få. Håpe hodet ditt fekk sortert litt tanker på turen, og at du har fått prata med din kjære.. Sånn uflaks må jo bare bli retta opp med en haug av flaks siden!! Stoooooor klem til deg!!!!!!!!!! (snek meg ene og alene inn for å se kordan det hadde gått med deg!!)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 23. september 2009 #17 Skrevet 23. september 2009 Kjære Tirilgirl =) Jeg har sendt deg en privat mail... Mange trøsteklemmer fra
Dotten Skrevet 23. september 2009 #18 Skrevet 23. september 2009 Huff dette hørtes ikke bra ut. Vi må jo bare krysse det vi kan for om du blir gravid igjen nå så går alt bra! Det er jo tross alt 70 % sjanse ut fra hva du skriver at det skal gå bra, selv om klart prosenten for at det kan bli farlig for deg også er stor. Men så lenge du får en tett oppfølging, sykmelding fra dag én osv. så høres jo det veldig lovende og bra ut! Sender over en go'klem og håper du får tatt en god og fin prat med din sambo og at dere kommer til enighet Masse, masse lykke til!!!!
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 23. september 2009 Forfatter #19 Skrevet 23. september 2009 Tusen tusen hjertelig takk alle dere herlige damer som har tatt dere tid, for det første og lese innlegget mitt, og for det andre og svare meg:))) Dere skal alle vite at det betyr utrolig mye for meg. Sikkert fordi vi har delt så mye med hverandre på godt og vondt:) Egentlig skulle jeg ønske jeg kunne møte dere alle til et stort "symøte" og gi dere alle en varm klem...... Jeg og min kjære har fått snakket sammen. Og har blitt enige om å ta det litt sånn etterhvert. For det første så er det å se om vi kan bli gravide en gang til, og skulle vi bli det tar vi videre avgjørelser derfra. Da blir det jo å sette opp en del delmål, ta uke for uke. Vi vil vel ta en duo eller trippeltest og utfra det svaret ta en avgjørelse. Så får vi bare se. Min kjære ønsker ikke at jeg skal ta alle sorger på forskudd, noe jeg har litt lett for å gjøre. Er jo ikke sikkert vi blir gravide, og da byr jo ikke dette på noen problemer. Og jeg prøver så godt jeg kan og stille om hodet mitt til denne tenkingen...... Men jeg kommer fortsatt til og være her inne sammen med dere, dere er alle blitt så viktige for meg..........og tror nok innerst innerst inne at jeg ønsker et svangerskap:) Velger og tror at med den beste oppfølgingen som er, er jeg en av de som kan greie det:) Men først må vi se om en spire vil komme og sette seg fast...... Tenker med litt skrekk og gru på hva som kunne skjedd hvis det siste svangerskapet vårt ikke hadde ent i en MA. Det er jo jeg som selv har ønsket utredning på Riksen, jeg har tatt initiativ til å ta blodprøver underveis.......selv om det var veldig flinke med meg her i Drammen, sier jeg dere jenter, er dere i det minste tvil ikke gi dere før dere får en utredning hos ekspertene!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mange mange utrolige varme klemmer til dere alle fra Drammen:)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 23. september 2009 #20 Skrevet 23. september 2009 Uff, dette må være töft for deg. Skulle ikke være lov å bli satt ovenfor slike valg! Samtidig höres det ut som at du vil få den aller beste hjelp og prosenten er jo stor for at det vil gå bra. Håper du har fått samlet tankene dine litt og fått snakket med din kjære. Uansett hvilket valg du tar; så masse masse lykke til!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 24. september 2009 #21 Skrevet 24. september 2009 Kjære kjære Tirilgirl.......... Nå fikk jeg litt sjokk av å lese her inne etter 3 dager på reisefot..... uffameg, så tøff du er! Tror jeg først må begynne med å klemmepådenstørstetrøsteklemmen til deg! Det er mange ting å tenke på nå og jeg skjønner hva du mener med å ta sorgene på forskudd.... Vi er vel ganske like der. Men hør på din mann og ta 1 ting om gangen kjære deg. Synes du høres veldig fornuftig ut oppi det hele altså. Det er mange risikofaktorer å ta hensyn til, men jeg tror at dere uansett velger det rette for dere jeg. Du får i alle fall tett og god oppfølging og er i de beste hender uansett hva som skjer! Ta godt vare på hverandre nå og ta 1 utfordring om gangen. Vet du er så sterk så sterk og du klarer dette også vennen. Tenker masse masse på deg nå og ønsker deg det aller aller beste:) Stooooor klem
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 24. september 2009 Forfatter #22 Skrevet 24. september 2009 Kan ikke annet enn si tusen tusen hjertelig takk til dere alle for gode og varme hilsninger, pluss masse klemmer:) Setter utrolig stor pris på det, dette lagres virkelig i mitt hjerte:) Stor klem fra meg til dere alle........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå