*septemberbaby 09*:)) Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 har nettopp fått en liten jente, problemet er i begynnelsen av ammingen, den mest tyntflytende melken, da begynner hun å kave å skrike og suger og slipper om hverandre. noen som har råd?? hun suger godt etter at melken blir tykkere, men da er jo både jeg og lille gull veldig slitne:(
Emblaa Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Dersom jenta di legger tilfredsstillende på seg, så kan du håndmelke ut litt av den første melka før du ammer. Det kan også hjelpe å velge en ammestilling der melka ikke kommer så fort, f.eks at du ammer liggende i begynnelsen av ammerunden.
*septemberbaby 09*:)) Skrevet 22. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2009 ja, det skal jeg prøve, det blir jo en del søl også når hun ikke suger skikkelig...har du noe forslag til hvorfor hun ikke liker denne delen av ammingen så godt??
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Det kan være at melka kommer for fort, og at hun ikke får svelget unna.
*septemberbaby 09*:)) Skrevet 22. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. september 2009 det er det jeg også tror, hva gjør jeg da??
kladde Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 et tips jeg fikk var å la babyen stå mest mulig oppreist i fanget - da er det lettere for henne å svelge unna. Men har også erfart at liggende amming hjelper.
MammanTilEmma❤ Skrevet 23. september 2009 #7 Skrevet 23. september 2009 var sånn til meg og til å begynne med, men nå så går det supert:-) bare at hun suger dager lang som er plagsomt nå..
Knotten & lille persille Skrevet 24. september 2009 #8 Skrevet 24. september 2009 Pump eller håndmelk bort den første "spruten", legg babyen til når utdrivningen avtar. Dette blir bedre etter noen uker når babyen klarer å svelge unna mer og refleksen/melkemengden stabiliserer seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå