Gå til innhold

Håper noen kan hjelpe meg :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor får man kjøpt sånn man kan henge i senga til lillegull, sånn som man drar i en snor på sån spiller den behagelig musikk for babyen. (husker ikke hva det heter) Håper noen skjønner hva jeg mener :) Fikk en av svigermor, men den spiller ikke i 1 minutt engang, må jo dra i snora hele tida. Hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste babybutikker og noen lekebutikker har sånne. Jeg kaller de spilledåser, men det er kanskje feil. Du får jo de som du bare skrur på, som går på batteri. Da trenger du ikke å trekke i snora konstant. Vi har to måner som man trekker i en snor, men de varer ikke så lenge nei.

Skrevet

Da får jeg holde utkikk da :) Er en måne vi har også, den stopper altfor fort. Prøve å se om jeg finner sånne som går på batteri, litt lettere de ;)

Skrevet

Hei snufselure!

Vil bare fortelle deg en episode jeg hadde med eldstemann når han var baby:.

Jeg hadde spilledåse ved senga hans, og den spilte en lang sang, og den spilte jeg for han hver kveld han skulle legge seg. Kveld etter kveld, uke etter uke. Så tok jeg spilledåsen bort. Gutten ble litt større, og så tok jeg spilledåsen tilfeldigvis utav skuffen en dag. Gutten såg denne og begynte å hylskrike, og gav tydelig uttrykk for å misslike denne. Når jeg satte på lyden ble det enda mer skriking. Han var livredd dåsen.

Etter det har jeg aldri brukt spilledåse til barna mine (bare litt for morro fordi jeg fikk en i barselgave til et av barna). Har aldri knytta dette til sovesituasjonen, tydeligvis at noen barn ikke liker disse lydene når de skal sovne. Ikke sikkert dette gjelder barnet ditt, men bare vær klar over at barnet ikke kan uttrykke så godt hva det liker når det er veldig lite.

Skrevet

Takk for innlegget ditt Lissi44har4. Det er nok ikke alle babyer som liker disse melodiene som spilledåsene spiller. Men det virker som han liker lyden for han blir rolig med engang :) Men vi har den ikke på hver eneste dag, vil ikke at han skal bli avhengig av den lyden for å sove. Men sånn innimellom, å han virker veldig fornøyd :)

Skrevet

Hva med å heller lage en cd med fine sanger. sett en liten cdspiller på rommet som spiller veldig lavt. Vi gjør det hvis gutten vår ikke roer seg når han legger seg for kvelden. Er veldig sjeldent at vi bruker den, men funker ganske bra når han ikke finner roen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...