Gå til innhold

håper noen vil svare - angående prøvingsattest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det å få prøvingsattest som man må ha for å gifte seg? NYTT 21:54 21.09.2009

Finner ikke svar på det noe sted........ er det noen her inne som vet det?

Skrevet

Hei!

Jeg snakket med folkeregisteret om dette i forrige uke, og fikk vite at de har en behandlingstid på 3-5 uker fra de har mottatt ferdig utfylt prøvingsattest. Vet ikke om det er forskjell fra kommune til kommune, men du kan jo bare ringe dem og spørre. Det kan også være greit å gå igjennom prøvingsattesten sammen med en på folkeregisteret når du leverer den, da den ikke er gyldig hvis det er noe feil. Kjedelig om de skal oppdage det etter fire uker:-(

Prøvingsattesten får du for øvrig lastet ned på internett, eller du kan hente den på folkeregisteret.

Håper dette var svar på spørsmålet ditt!

Skrevet

ÅÅÅ herregud,så lang tid!!!!! Jeg får skilsmissen innvilget 20 nov og skal gifte meg 12 desember. Går det an å levere den med kopi av skilsmissepapirene slik at de kan behandle den,så papirene blir klare til bryllupet?

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk min på et par uker. Tok ikke lange tiden. Du kan vel bare legge ved en kopi i såfall, eller ringe og prate med dem på forhånd og forklare? sikker på det ordner seg.

Skrevet

Tusen takk, legger ved kopi av skilsmisse papirene, og et skriv om at jeg levde i utroskap i laaaang tid. Takk vennen

Skrevet

Det beste er vel å ta en telefon til folkeregisteret? Da får du garantert et riktig svar som du kan forholde deg til:-)

Hun andre her svarte sikkert rett altså, men det kan være forskjellige prodesyrer på de forskjellige kontorene, feks.

Det ordner seg nok, for utuktige damer! ;-)

Lykke til!

Skrevet

Enig med deg Sweet caramel, for oss tok det bare endrøy uke å få det tilsendt i posten:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...