Gå til innhold

Venepar man ikke klarer å omgås mye pga oppdragelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en god venninne jeg kunne gjøre alt med før vi fikk barn. Nå klarer jeg knapt å tilbringe en dag med henne og familien. De er helt "gale" etter barna sine. Har fokus 100% på ungene i enhver situasjon, ved matbordet, men ungene leker. Kan ikke føre en normal samtale med henne for hun avbryter seg selv eller meg konstant for å kontrollere noe med ungene. De har en litt diktatorisk oppdragerstil. Veldig opptatt av at soving, spising etc må skje på eksakte klokkeslett uten å ta hensyn til når sånt passer for andre voksne og barn.

Flere som kjenner til slike, eller er jeg slem nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen barn har behov for slike rutiner, noen ikke.

Jeg er heldig og har ett barn som ikke trenger diktatur, men jeg har også ei som periodevis trenger det. Det må følges opp for hele familiens skyld, og også for at de vi er sammen med skal orke ungene i mer enn 20 minutter.

Skrevet

Vet ikke om det er helt det samme, men jeg plages av og til av at noen jeg kjenner lar barna dominere for mye. At barna avbryter, med å mase, og aldri får beskjed om å vente.

Om et av mine barn kommer over, så spør jeg hva det gjelder, tar meg av situasjonen der og da, om det ikke tar lang tid, men om det bare er masing, så kan barnet få beskjed om at nå snakker mamma med tante, og da må du vente litt søte venn.

Snakker ikke om å føyse ungene unna som forstyrrelseselementer hele tiden, men om at de ikke alltid skal mase og avbryte, og at de kan lære å ta hensyn til andre også. Om de vil komme over å kose så er det helt fint :-)

Føler jeg kommer til å få mye pepper nå, men om en legger godviljen til så forstår dere kanskje hva jeg mener.

Skrevet

Det er nok mer i den retningen disse foreldrene er. De hører etter med et halvt øre på det vi prøver å snakke med dem om, resten av oppmerksomheten er rettet mot barna som holder på med noe "aldeles fantastisk". Mine barn får veldig lite oppmerksomhet fra dem.

HI

Skrevet

Ja, det er sltsomt. Jeg synest jo det er fint når barna leker og vi voksne kan drikke kaffe og pratelitt uten at det hele tida er noen som sliter meg i armen MAMMA!MAMMA!

Men må selvsagt ta hensyn til barna er trøtte, eller om det er noe annet galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...