Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #26 Del Skrevet 30. oktober 2009 Hei igjen :-) Har hatt en rask samtale med gynekologen og fikk heldigvis noen svar da. 0% ideelle.. det var visst ikke så farlig. Derimot er det et problem at det var en del antistoffer + aggregering (sammenklumping). Skal ha ordentlig time hos gyn snart, og da skal vi planlegge videre.. Blir evt en laparoskopi på meg, for å se at alt er i orden her. Mannen skal levere ny sædprøve 3 måneder etter den forrige, man kan jo alltids håpe at den er bedre.. Også blir det søknad til Riksen uansett. Så da er det bare å vente å se. Som gyn sa, på den korte samtalen, så har vi jo fått det til en gang selv, så da er det ikke umulig at det skjer igjen.. Så håpet har jo stadig vært der, selv om mensen kom til forventet tid nok en gang nå :-/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140699478-s%C3%A6danalyse/page/2/#findComment-140898123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
GladOgGravid <3 Skrevet 2. november 2009 #27 Del Skrevet 2. november 2009 Hei.. Typen min tok en test som resulterte i dårlig sædkvalitet, men på riksen sa dem at det kan ofte skje første gangen en gutt tar den pga stress og nerver.. Skal derfor ta den en gang til.. På dette forumet fortalte en prøver at henne og typen fikk det ikke til pga dårlig sædkvalitet, så begynte typen på e-vitaminer og sink, og kort tid etter så satt den.. Så dette tar typen min nå, krysser fingrene selv jeg nå! PS! Man kan ta denne testen (sædprøven) hjemme nå.. Trenger ikke ta den på sykehuset.. Typen min hentet denne spesial koppen dem brukte og måtte være tilbake innen to timer, så vår opplevelse er det ingenting å si noe negativt på Vente tiden som er jævelig.. Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140699478-s%C3%A6danalyse/page/2/#findComment-140915093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperKlar86Gravid Skrevet 22. november 2009 #28 Del Skrevet 22. november 2009 Hei hei! Blander meg inn her jeg...:/ Vi har nettopp startet utredning, og mannen har vært til sædprøve. Men dere skriver at dere "venter på svar". Han fikk svar 10 minutter etterpå han? Vertfall det meste; om at det var mange og normale sædceller der. Fikk se de i microskop og greier. Eneste han måtte vente på var for å finne ut lengden på halen og formen på hodet osv. Men de sa at de kunne se ( etter 10 min) at det såg normalt ut.... Er det forskjellig fra sted til sted? :/ jeg skal mest sansynlig til lap jeg også. har nå prøvd i 15 mnd etter SA i 08. Syns i grunn det er litt godt å bare komme i gang med utredningen, og få svar på ting. Som jeg uansett svar, håper er "fiksbare". Ti deg Aiva: skjønner godt at det er en vanskelig situasjon du er i nå. Men på den andre siden er det utrooolig hva sykeusene får til om dagen. Et vennepar av oss fikk samme resultat, at mannen hadde 0% ideelle, og at sjansen for å bliu gravid var veldig liten. Likevell, med litt hjelp, venter de nå barn. TO faktisk, hehe.. Vi er heldige som bor i Norge, her er ekspertisen på fertilitet stort. Ønsker deg lykke lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140699478-s%C3%A6danalyse/page/2/#findComment-141023040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 23. november 2009 Forfatter #29 Del Skrevet 23. november 2009 Prøven ble tatt på riksen og var ikke noe som tydet på at man kunne få svaret med en gang. Prøvesvaret ble sendt til den som henviste for prøve, deretter kunne vi få svaret. Nå leste jeg ikke gjennom hele tråden igjen, men mener jeg først skrev at problemet var 0% ideelle spermier, men det er visst ikke egentlig noe problem. Greia er antistoffer og aggregering, og det kan være et problem. I alle fall, så har vi jo bare fått det til en gang så lenge vi har prøvd, så for oss virker det å gjøre det vanskeligere.. Henvisningen er mottatt på Rikshospitalet, men vil ikke bli behandlet ferdig før alle prøvesvar foreligger. Syns det er greit at den alt ligger i systemet der da. Laparoskopien blir om 2 uker, og sædprøve nr 2 for mannen sin del, blir rett før jul, evt rett etter hvis det er vanskelig å få time på rett tid. Har ikke sjekket ennå. Jeg er kjempeglad for at vi er i gang, og skuldrene er senket en smule.. Vi slapper mer av og har det faktisk tidvis hyggelig til og med ;-) Presset og jaget føles ikke så voldsomt legger, nå som vi vet at det kanskje skjer noe snart. Masse lykke til til deg også!! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140699478-s%C3%A6danalyse/page/2/#findComment-141030073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperKlar86Gravid Skrevet 23. november 2009 #30 Del Skrevet 23. november 2009 Helt enig meg deg- det er utrolig deilig bare å være i gang! Vi også slapper mye mer av nå faktisk, og sexlivet har blitt et sexliv igjenn også...hehe Jeg bør vell vente litt med å juble helt da, med tanke på sædprøven.. Gyn. min får tilsendt svaret som omhandlet mer detaljene, formen på dei osv. Men på fertilitetsklinikken sa de vertfall av at av det de såg, såg det normalt ut. Så håper det fortsetter slik. Lykke til med laparaskopien:) Regner med at jeg også må det. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140699478-s%C3%A6danalyse/page/2/#findComment-141031854 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #31 Del Skrevet 3. januar 2010 Da er det bare et par dager til sædprøve nr 2 skal leveres. Blir spennende å se om det er noen forskjell fra sist. Vet ikke om det utgjør noen forskjell, men det skader jo ikke å prøve, tenkte vi, og begynte å fore han med sinktabletter og omega3..... :-) Laparaskopien er om 10 dager (hvis systemet mitt er i rute da...) så har litt tid å grue meg.. *sukk* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140699478-s%C3%A6danalyse/page/2/#findComment-141208768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå