Enda en! Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Skal på andre kontroll i morgen og er da 8+2. Er det alt for tidlig å spørre legen om å få høre hjertelyden? Det hadde vært s koselig å høre at det faktisk var et lite nurk der.
MissMe*med*lillegutt Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 Litt i tidligste laget kansje? Jeg fant ikke hjertelyd på doppleren min før uke 13.. Jeg var på kontroll hos legen 14+4 og da ville han ikke høre etter hjertelyden fordi det var for tidlig.. Men selvsagt, noen finner jo hjertelyd tidligere, men uke 8 var kansje litt tidlig Hadde jeg vært deg så hadde jeg venta noen uker til.. så slipper du evt. bekymringer hvis legen ikke finner noe hjertelyd
Enda en! Skrevet 21. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2009 Ja, blir sikkert litt engstelig hvis han ikke hører noe, men jeg mener at jeg ikke har vært så veldig mye lenger på vei de andre gangene. Kanskje best å heller bestille en ul om ikke så lenge. Trenger litt motivasjon, for jeg er så utrolig slapp og kvalm nå. Et dunkende hjerte er jo motivasjon nok!
Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 hjertet begynner å slå mellom uke 5 og 7...så ved 8 uker kan man nok med stor sjanse høre noe...men er du sikker på at du er 8+2...og legen sier veld i fra hvis det er for tidlig? kan jo ringe sykehuset du skal til, og høre om det er mulig
Yo&La+spire Skrevet 21. september 2009 #5 Skrevet 21. september 2009 Man kan høre hjertelyd tidligst i uke 10 (og da veldig sjeldent). Ved innvendig UL kan man selvfølgelig se hjertet tidligere, men ikke høre det utenpå.
Molait Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 Man kan ikke fra tidligst uke 10! Jeg fikk opp 140 slag 8+1 jeg! Meeen det er sjeldent og skal sies at livmora mi nå har vokst raskt og blitt stor (sikkert fordi den rakk å bli opp til navlen da jeg mistet i slutten av mars) Grunnen til at man ikke hører noe er ikke fordi hjertet ikke har begynt å slå men fordi livmora ligger nedenfor skambenet og det rett og slett er vanskelig å få den opp. Med ul kan du jo se (og høre om de skrur på lyd) Jeg tviler på legen sjekker og tviler på om du får høre noe. Du kan jo spørre, men bli ikke engstlig om du ikke hører noe. Her vil de ikke sjekke før tidligst uke 15...
Enda en! Skrevet 22. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 22. september 2009 Takk for svar! Gjør nok klokt i å vente. Har en veldig søt og rar fastlege som synes dette er minst like spennende som meg, så han drar nok frem doppleren med en gang han mener tiden er inne. De andre pasientene hans er stort sett langt over pensjonistalder, så svangerskapskontroller krydrer hverdagen hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå