Gå til innhold

hvordan skal en egentlig se ut nedentil ca 3 uker etter fødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

ca hvor lang tid tar det før du ser ut som før etter en fødsel?? fødte for 3 uker siden, å sydde noen sting pa en rift.. så sjekket med speil en dag her for å se om stingenene fortsatt var der.. å da syntes jeg jeg såg så annderledes ut nedentil.. er dette normalt?? såg liksom så åpen ut.. å rart egntlig.. håper dette forandrer seg;/

har også sluttet å blø, men tørr ikke ha sex enda pga hvordan jeg ser ut der nede.. redd jeg er helt ødelagt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååh, 3 uker er ingenting!!! Særlig hvis du hadde en rift så kan dette ta tid. Jeg hadde en alvorlig rift og det tok sin tid å bli som før. Noen sier de blir som før etter noen uker, det tok meg 6 mnd. Mine sting forsvant etter 6-8 uker. Det tar nok noen mnd før du føler deg som før. Du kommer til å ha et lite arr der, så helt 100% som før blir du kanskje ikke, men du vil ikke merke noe særlig til det. hvis du er åpen er det veldig viktig å knipe 30x 10 sek per dag, knip så hardt du kan!

Skrevet

Man kan ikek regne med å se ut som før etter at man har født et barn. Tenk på hvor utvidet du har vært der nede, og om du rivnet så blir man iallefall ikke lik.

Men 3 uker er enda kjempetidlig!!! Vevet bruker faktisk 1 år på å trekke seg sammen, så det du ser nå er nok ikke lik slik underlivet ditt vil se ut om en 6 mnders tid.

Det aller viktigste du gjør er å ta knipeøvelser. De er utrolig viktige.

Skrevet

Det tok 8 mnd før jeg følte meg normal der nede, men det ser fremdeles ikke likt ut som før fødselen, men har forsonet meg med at det er prisen man betaler for å få et barn.

Skrevet

3 uker etter fødselen var jeg helt normal igjen der nede (: men det varierer jo fra person til person. Jeg fikk hvertfall beskjed fra gynekologen min på 6ukers kontrollen at det så ut som om jeg aldri hadde født, hehe (:

Skrevet

Jeg føler meg ikke normal enda. 8 md. Men MYE BEDRE enn ved 3 uker. Å heles i underlivet handler om to ting.

1) Tiden det tar for å fysisk tilheles

2) Tiden det tar å akseptere at neone ting forblir forandret

Skrevet

Vel, etter bare 3 uker er det ganske vanlig at det ikke SER UT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...