Gå til innhold

Interessant lesning, for en tøff dame!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke helt hva jeg syntes om den artikkelen.... Jeg tenker at den damen har problemer som ikke kommer fram i artikkelen, og tror kanskje ikke det er så lurt å gå så langt i å bli gravid som det hun har gjort. Jeg håper for min del at jeg klarer å finne ro med evt. barnløshet lenge før jeg prøver så mye som henne. Hele livet blir jo en unntakstilstand og jeg tror det kan være lurt å finne et annet fokus før barneønsket tar helt overhånd.

Men samtidig har jeg jo ikke kommet så langt i prosessen enda, så det er vanskelig å si hvor langt jeg er villig til å gå hvis vi ikke får det til på vha vanlig ivf.

Vel, jeg har hatt 17 innsettinger, (Mao, flere enn henne) og det eneste "problemet" mitt er at jeg ikke har barn enda. Synes det blir feil å tenke slik. Folk må jo få prøve det de ønsker, så lenge psyken tillater det.

Nå mente jeg jo ikke at alle som er villig til å prøve lenge har problemer, jeg tenkte mer på at hun sier at hun ikke vil bli godkjent for adopsjon og får mine tanker om hvorfor det er slik.

Jeg mener at så lenge man føler at livet går videre og at man kan finne glede med det man har så er det ingenting i veien for å prøve lenge på å få barn.

Jeg synes ikke at man nødvendigvis er så tøff fordi man velger å gjennomgå mye for å få barn- det kan også være et symptom på at man ikke klarer å finne annen verdi i livet enn det å bli foreldre.

Men- dette er et utrolig krevende tema og det vil selvfølgelig variere fra person til person hvordan man håndterer sin barnløshet. Jeg føler kanskje også at jeg bør være forsiktig med å uttale meg for sterkt siden jeg har vært så heldig å få ett barn allerede. Jeg tenker at det nok er ganske stor forskjell på å ha fått oppleve å bli mamma og aldri ha fått muligheten til det!

Tja, jeg har et barn jeg også. Men vil uansett bruke opp forsøkene mine på å prøve å få til et søsken. Skal forresten ikke så mye til for å ikke bli godkjent for adopsjon, man trenger langt i fra å ha store problemer som årsak.

Jeg finner faktisk måten du skriver på litt støtende, spesiellt setningen:Jeg synes ikke at man nødvendigvis er så tøff fordi man velger å gjennomgå mye for å få barn- det kan også være et symptom på at man ikke klarer å finne annen verdi i livet enn det å bli foreldre.

Jeg har mange verdier i livet, men velger ikke å gi opp bare fordi noe er vanskelig. Så lenge legene sier at de har troen på at vi får det til, velger jeg å fortsette. Det er ikke alle som detter fullstendig ned i kjelleren etter et mislykket forsøk. -Og det har kanskje noe med at man HAR verdier i livet sitt å gjøre, og at det ikke er altoppslukende.

Du sier du føler du må passe deg for å uttale deg så sterkt, jeg vil vel kanskje si du har passert den grensa.

Annonse

Jeg beklager og ber om unnskyldning hvis du føler deg støtt av det jeg skriver!

Jeg trodde jeg fikk tydelig fram at jeg mener at det for _enkelte_ kan være et symptom på at man ikke klarer å fokusere på andre viktige ting i livet, men ser at du kan oppfatte det som om jeg sier at dette også gjelder deg. Det mener jeg selvsagt ikke og jeg tror du har helt rett i at de som klarer å holde seg oppreist gjennom denne tøffe prosessen også har andre verdier i livet som de makter å fokusere på.

Jeg mente på ingen måte å støte noen med det jeg har skrevet, men jeg kjenner selv at det er krevende å gå gjennom prosessen med å forsøke å få et barn til. Jeg tenker mye på hvor langt jeg vil gå for å lykkes og håper jeg vil klare å se når nok er nok. Det er nok en tøff erkjennelse å komme fram til og jeg håper at alle her inne lykkes før man kommer dithen at man ikke kan forsøke mer....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...