Gjest Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Flere her med babyer som plutselig har blitt småspiste? Jenta vår er 8 måneder, og de siste par ukene har hun blitt så veldig småspist. Hun spiser bare en halv bolle (ikea plast-bolle) med grøt, og et halvt middagsglass. Før spiste hun et helt glass, og en nesten full bolle liksom.. Begynner å bli litt bekymret for henne. Hun er i kjempegodt humør ellers, men når hun skal spise virker hun ikke fullt så fornøyd.. Håper det er noe som går over, og at hun begynner å spise som før igjen snart, men ååårhh. Hva en mor ikke skal bekymre seg for!hehe..:S
vib83 Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 Jeg har også en finspist liten gutt (6 mnd) =) Men har etterhvert lært meg at så lenge han legger på seg og virker fornøyd så er det greit. Han spiser jo hvis han er sulten=) Veldig opp og ned hvor mye han spiser, forandrer seg fra dag til dag... Ikke lett å bli klok på. Problemene startet for oss da vi begynte med fast føde for da ville han ikke ha melk lenger...=( Og frokost er han ikke glad i... Jeg har bare sluttet å mase med han og lar han spise når han vil=) Er noen bekymringer, men tror alle barn har noen perioder der mat ikke er så spennede kanskje=) Man må vel bare prøve seg frem...
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 Jenta vår er også blitt slik... Hun er også 8 mnd, men har igrunnen aldri spist så alt for mye hun da! Hun spiser nå en halv posjon grøt (av 100ml vann) både til frokost og kvelds, men vi gir ca ei halv tynn brødskive i tillegg. Så spiser hun et halvt middagsglass, og en halv fruktmos... Litt mm innemellom, men det er det! Vekta snegler seg oppover, og hun har såvidt bekket 8 kg nå... Hun brekker seg ofte når hun skal ha mat, men lege og hs sier det ikke er noe å bekymre seg over så lenge vekta går opp, uansett hvor sakte det går!
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 er dette noe som er normalt i 8 mnders alder eller? snuppa mi er 9 mnd nå da men vertfall siste mnd så spiser hun lite, (hun vil ha mat hele tiden,) men spiser lite likevel ikke skal hun ha noe som hun må mates med. skal spise selv. så her går det mye å skive og banan og kjeks(sånne fra hipp) karbonade og potetbåter og/eller kokt gulrot, men det er somoftestdet hun får til middag for det vil hun ha, kan lett spise 1 1/2- 2 karbonader + potetbåter. ellers er det lite mat utover dagen
passilurken Skrevet 22. september 2009 #5 Skrevet 22. september 2009 hm, dette innlegge svarte på mine bekymringer også så takk takk:) min er 6,5 og er i løpet av den siste uka blitt en smule småspist... nekter å spise grøt bl.a! godt å vite at jeg ikke er alene:)
nelliik m/blå & rosa Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 Ikke baby her akkurat, 11 mnd. Men lille blå har hvertfall alltid vært småspist! Tok oss feks. 6 uker å tilvenne han grøt, enda 6 nye uker å tilvenne middagsmos, enda flere uker for brødskive og biter, osv... Arrg, så frusterte vi har vært altså Noen ganger spiser han mer, andre ganger mindre.. Så det er litt sånn fra dag-til-dag da Han er en liten gutt ellers, mindre enn sine kompiser og gjennomsnittet. Men følger sin kurve godt og er blid & fornøyd ) Kansje blir han en gang like glad i mat som mamman sin også, hehe! Men har etterhvert bare lært oss at han ikke er så veldig glad i mat For han spiser jo når han er sulten. Og så lenge vekten hans går opp og han er fornøyd, er alt godt sa hs
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 23. september 2009 #7 Skrevet 23. september 2009 Ja jeg også har en småspiste jenter som blir 8 mnd om 12 dager.. Hun spiste før hele middagsglasset og hele ikea bollen med grøt.. men ikke nå lengre.. nesten ikke halvparten en gang... Så jeg også bekymrer meg litt for hun har alltid vært en lang og slank jenter.. å hun kan ikke bli slankere syns jeg.. for hun er så lang... er spent på hva vekten og lengden sier på kontrollen.. Jenta mi er og ganske sutrete så jeg vet ikke helt hva jeg skal finne på....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå