nicki82 Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Er litt redd for at det kommer til å være nedskjæringer på arbeidsplassen min. Hvordan vil det da muligens utarte seg for meg, som er nå 5 uker på vei. Det er ikke som om jg kan begynne å søke på en ny jobb nå...eller??
Gjest Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 Såklart kan du søke ny jobb nå Du trenger absolutt ikke si noe om gravidieten på jobbintervjuet. Og har du jobbet 6 av de 10 siste mndene så får du permisjonspenger;)
nicki82 Skrevet 21. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2009 Men er ikke det 6 måneder i fast stilling..eller tenker jg feil?? Regner med at det er vikariat jg blir satt inn i.
maiglede2010 Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 Hei hei!:)Tror du kan ta det med ro:) Limer inn noe jeg fant på nav.no: Hvem kan få foreldrepenger Du kan få foreldrepenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt -sykepenger -foreldrepenger ved fødsel og adopsjon -svangerskapspenger -omsorgspenger ved barns/barnepassers sykdom -pleie- og opplæringspenger -dagpenger under arbeidsløshet Også andre forhold kan likestilles med yrkesaktivitet. Dette kan være -lønn fra arbeidsgiver under utdanning -ventelønn -omsorgspenger ved barns/barnepassers sykdom -pleie- og opplæringspenger -avtjening av militær- eller siviltjeneste eller obligatorisk -sivilforsvarstjeneste En G er i år 72 881 kr. Håper dette hjalp:)
nicki82 Skrevet 21. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2009 Det hjalp kjempemasse!!!!!! Takk, jenter..nå trenger jeg virkelig ikke bekymre meg for noenting lengre. Da er det bare å hive seg ut i arbeids søking prosess og fokusere på at spiren har det fint inni magen:))) Har allerede sendt en søknad, så nå er jg ON FIRE!!!!! hehe Nå ble jeg veldig glad:) Håper dere får en finfin kveld... klemmmmmmmmmmmmm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå