Gå til innhold

Hvor mye sover / sov deres babyer ( ca 2 mnd ) ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sover fra 21 - 22 tiden og til 06 tiden, men er våken og ammes et par tre ganger i løpet av natta. På dagtid sover hun omtrent ingenting. Sover gjerne bare 10 - 15 min noen få ganger. For ei uke siden sovnet hun ikke før 23 - 24 tiden på kvelden, men etter vi begynte med en liten leggerutine har det ordnet seg heldigvis, jeg var på tur å få bli gal i hodet, hehe.

Syns så synd i henne, hun er jo kjempetrøtt stakkars.

Lurer på hvor mye søvn som er for lite.... ?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste sov vel omtrent så lite på den alderen. Var utrolig slitsomt for både ham og oss. Jeg synes det er for lite søvn dersom babyen virker trøtt tillegg. Han her sov mye mer når han ble eldre. Som 1-2 åring sov han 11 timer om natten og 2-3 timer på dagtid, så han sov mye mer da enn når han var 2 mnd gammel.

Vesla her er nesten stikk motsatt. Hun er 1,5 mnd og legger seg med meg rundt klokken 22.00 om kvelden og sover da til rundt 9-10 dagen etter avbrutt av 3 måltider. Så er hun våken en 3-4 økter på 1-2 timer i løpet av dagen. Hun kan sove alt i fra dupper på 15-20 min til lenger økter på 2-3 timer. Tror hun er mye mer normal til baby å være der rent søvnmessig enn det vår eldste var.

Skrevet

Vår sover fra ca 23.00 til 07.00 avbrutt av et par amminger. På dagtid sover hun 1-2 timer i strekk så våken en times tid og legges igjen. På kvelden sover hun gjerne kortere om gangen, og våken lengre. Har prøvd å legge henne tidligere på kvelden, men ikke lykkes med det enda.

Skrevet

Lille tryll sover fra ca 20 til 8-9 tida avbrutt av to-tre amminger. På dagen sover hun noen ganger fire-fem korte lurer, eller tre lange. Foretrekker det siste :o) Hun er som regel våken en time, halvannen av gangen, blir overtrøtt etter det.

Hun er 11 uker.

Skrevet

Nå er tulla mi akkurat 3 mnd, men jeg mener å huske tilbake at hun sov veldig mye perioden rundt 2 mnd, men kunne ha perioder da hun var våken 4-5 timer i slengen. Da hadde hun vondt i magen. Vi hadde ingen rutiner da, men jeg mener det var opp mot 17 timer i døgnet.

De har veldig forskjellig behov for søvn, men jeg har lært at tulla mi er trøtt uten at jeg oppdager det. Hun viser ikke (veldig få) tretthetstegn, men hvis jeg legger henne ned, sovner hun ganske straks. Trille vogn hjelper også :) Mener at du kanskje kan prøve å legge henne litt oftere enn hun selv ber om :)

Skrevet

Enig med Moni. Mini viser heller ikke tegn på trøtthet før det nesten er for seint. Dvs overtrøtt baby, nesten umulig å få til å sove og sover dårligere. Så her er det rett i bingen (dvs vogna) ved første gjesp :o)

Skrevet

Tassen her er 10 uker.. nei, opps blir visst 11 uker nå :)

Han har et skikkelig sovehjerte og legges ved 19- 19.30 tiden. Sovner ganske raskt etter å ha blitt lagt i senga og sover til ca kl 7. Da er han oppe og spiser ca kl 3 og kl 6.

Etter at vi har stått opp er han våken ca 1,5 time og må da sove igjen. Sover da ca 45 min. På nytt våken ca 1,5 time og legges da ofte ut for å sove eller vi triller tur. Da sover han gjerne i 3-4 timer. Og så må han ha et par små "power-naps" i løpet av ettermiddagen, ellers blir han så overtrøtt at han nesten er umulig å legge om kvelden.

Skrevet

Må bare takke deg og *Moni og lillegull* .... Har fulgt rådene deres, idag har jeg lagt henne litt oftere og hjulpet henne å slappe av og hun har sovet hele 4 ganger :o Er helt sjokkert over hvor lett det kan snu :)) Hun er kjempefornøyd og trengte det sikkert. Har lagt henne med en gang hun gjesper og hun sovner rimelig fort ... :))

-lykkelig-

Skrevet

Flott at det ble litt bedre :o)

Utrolig slitsomt med en grinete, overtrøtt baby som ikke vil noenting, og hvertfall ikke sove ;o)

Skrevet

Jenta vår sov ca. 23-06 da hun var 2 måneder (uten nattamming), og veldig lite på dagen (kun noen 10-minutters lurer etter mat). Det var mest slitsomt for meg, for hun viste egentlig ikke tegn til å være trøtt heller, så fikk ikke inntrykk av at det var for lite for henne. Hun har heldigvis utvidet både dag- og nattesøvnen siden det, til stor lettelse fra mamma (som særlig setter pris på en time "alene" om dagen innimellom).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...