Gå til innhold

EL-sprøyte og tid til inseminering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i gang på Riksen for tiden og satte EL-sprøyten i går kveld klokken 22. Har aldri brukt det før og lurer derfor på om noen har noen formening om dette:

Skal inn til inseminering i morgen klokken 17, altså nesten to døgn etter sprøyten er satt. Virker dette lenge? Har begynt å merke EL-smerter nå og blir litt urolig med tanke på at hvis EL skjer cirka nå, så er det for lenge til insemineringen skal skje. Lever ikke egget i cirka ett døgn?

Har ellers gått på Pergotime og satt to Menopur-sprøyter denne syklusen

Takker for innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager anonymitet, forresten. Er litt hemmelig foreløpig, ser dere. :-)

Skrevet

Det syntes jeg også hørtes lenge ut. På Stork vil de ha deg til inseminasjon 36 timer etter sprøyta er satt. Eggløsningen skjer ca 12-36 timer etter sprøyta er satt, og egget lever i ca et døgn. Jeg var på Stork forrige mandag kl 10 om morgenen (satte sprøyta kl 22 lørdag kveld). De ble litt forsinket, så klokka var nesten 10.30 før jeg ble inseminert. Fikk da beskjed om att vi bare måtte få gjort unna inseminasjonen med en gang siden det var gått over 36 timer. Ville ringt riksen for å høre om det virkelig stemmer at du skal vente så lenge.

Lykke til!

Skrevet

Ja, det er litt lenger enn det jeg har hørt er vanlig.

Jeg snakket med sykepleier på Riksen i går, og hun mente det hørtes bra ut. Legen var også svært tillitsvekkende, så jeg får bare stole på ham. Har forresten EL-smerter i dag også, og som sykepleieren nevnte, så er det godt mulig at stimuleringen gjør at jeg kjenner alt litt bedre enn jeg vanligvis gjør uten stimulering. Pluss at EL-smerter ikke nødvendigvis betyr at egget slippet i det øyeblikket du kjenner dem.

Får uansett krysse fingrene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...