Gå til innhold

jenta sovner hele tiden....

Anbefalte innlegg

Skrevet

pia mi på 4 dager sovner med en gang jeg legger henne til brystet. spiser litt i søvne også. tar jeg henne bort våkner hun. blir hun sint og vil ha mer. er det meningen at vi skal holde på slik??? hun blir også kjempesint om jeg løfter henne opp for å rape... og er det nødvendig at hun skal rape etter å ha spist i to minutter??? virker som hun aldri blir ferdig å spise. er kanskje litt tidlig å mase om dette, men er ganske sår. brystene mine trenger hvile...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve å massere litt inni håndflatene hennes, under fotbladene eller i nakken hennes mens hun suger. Da vil hun kanskje holde seg våken lenger av gangen, og spise seg ferdig.

Vi gjorde det med vår siste som var litt "gul" og derfor veldig søvnig i starten.

Lykke til :)

Skrevet

Det kan være slitsomt å amme søvnige barn! Begge mine to har vært slik pga gulsott. Har jenta di det? Det er mange fine tips om amming av søvnige barn her:

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=70

I tillegg til disse rådene synes jeg det hjelper å velge en ammestilling der man får hjelp av tyngdekraften slik at melka flyter fort og ikke sakte. Det betyr at man for eksempel unngår å amme liggende om barnet sovner lett, men heller ammer med barnet liggende i fanget med puppen hengende litt nedover mot barnet.

De aller fleste søvnige barn blir raskt mer våkne, så dette er ofte et forbigående fenomen. Ved tre måneders alder var begge mine to barn langt mer våkne når jeg amma dem.

Skrevet

tusen takk for svar :) trur ikke hun har gulsott. ihvertfall ikke som jeg vet om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...