Gå til innhold

Ett vanskelig valg ........

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei !

Sitter å har ett fryktelig vanskelig valg.

Jeg er 39 år gammel - mannen min er 41 og vi har en vakker datter på 6 år. Vi har hatt det fantastisk sammen vi 3 og ikke hatt noe savn efter å være flere. Men nå er vi gravide igjen - uke 5(6) Skal vi beholde barnet eller ikke ?

Har fått tilbudt duo test som jeg har takket ja til, men så slår det meg att om de finner stor sansynlighet for noe galt da så er vi allerede i uke 12. Vi er fast bestemt og enige på abort om noe viser seg galt på duo testen. MEN det er ingen garanti.

Jeg er selv ufør med en psykisk diagnose som og gjør dette noe skummelt for oss som familie.

Vet jeg/vi må ta dette valget selv , det er tungt og vanskelig - vet mange kvinner i min alder drømmer om sjansn til å kunne få barn, men vi har jo en frisk og flott jente - kanskje det er bedre å tenk på min helse denne gangen ?!

Takk for evnt innspill fra evnt dere som har vært i min situasjon. Fraber meg bemerkninger fra evnt aktivister

Mvh

Fortsetter under...

Hei! Jeg er i temmelig samme situasjon som deg. Jeg fikk min diagnose i mars etter å ha slitt med kroniske smerter i ledd og muskler i fire år. Dette forverret seg etter jeg fikk sønnen min.

Nå er jeg gravid på nytt (prevensjonen sviktet...) og er utrolig usikker på hva jeg skal gjøre. Har jeg egentlig ork og helse til å få nok et barn og det krevende arbeidet det er med å ha barn. Føler jeg har nok med sønnen min, men er i et trygt og stabilt forhold med verdens beste mann så jeg er ikke alene heller liksom.

Utrolig vanskelig. Var på sykehuset og fyllte ut abortpapirer i dag og har fått time til abort om to uker. Jeg trenger enda litt betenkningstid. Jeg er så sinnsykt usikker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...