Gå til innhold

Mistet,hvor lenge må vi vente for å prøve igjen?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Legen sa jeg burde ha 1 vanlig menstruasjon før jeg ble gravid igjen, men har hørt litt forskjellig om akkurat det. Jeg får ikke mensen igjen etter abort for nå snart 4 uker siden..........

Noen som vet, erfaring, ??

mistet i uke 6.

Hilsen utålmodig

Fortsetter under...

De sier så forskjellig, legene.. Jeg fikk beskjed om at når jeg hadde utskrapning var det best å vente til slimhinnen fikk bygget seg opp igjen, altså vente 1 mens. Etter en komplett spontanabort fikk jeg ikke samme beskjeden. Jeg ble gravid igjen før mensen kom tilbake og har termin i disse dager:)

Så jeg er litt forutinntatt, kan man si...

Snakket med både leger og fertilitetsleger og gyn og diverse.

Hovedgrunn for å vente en tr er for at det er lettere å regne ut hvor langt du er på vei. Og å vite at du er gravid. (siden man ikke vet når man får tilbake tr så når teste??)

De sa til megg på obduksjonssamtalen at prøv i vei. Er ikke livmoren din (og alt annet oppi der) klar for å bli gravid så blir du ikke gravid. Det der styrer kroppen bra selv. Ofte kan det være lettere å bli gravid om man prøver med en gang for kroppen er fortsatt i gravidmodus. Ikke at det har hjulpet meg de gangene jeg har mistet men.

Jeg hadde bare kjørt på. Godt mulig den ikke sikker på første og da får du en tr å regne utfra. Om ikke så har man nok en viss peiling likevel. Og mantar jo ul. Om du tester med el-tester så kan du jo regne utfra el og ikke siste tr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...