Gå til innhold

Hadde nettopp et slags merkelig "illebefinnende"...noen som har opplevd noe lignende eller vet hva dette kan være?

Anbefalte innlegg

Sånn helt ute av det blå fikk jeg en helt vannvittig hjertebank, det kom liksom på sekundet, og måtte sette meg ned. Så på klokka for å ta pulsen, og hadde problemer med å telle så raskt, men den lå på over 200. Det var fryktelig ubehagelig, og etter noen minutter ble det litt tungt å puste, og gjorde litt vondt i brystet. Det varte i ca 10 minutter, før det gradvis roet seg, og da "hoppet" hjertet flere ganger.

Dette var en veldig ekkel opplevelse! Har hatt litt hjertebank og uregelmessig hjerterytme tidligere, men ingenting i nærheten av dette.

Legekontoret er stengt i et par timer, men jeg ringer dit i ettermiddag for å høre hva de sier.

Er det noen som har opplevd dette, og som vet hva det kan være?

Fortsetter under...

Ja dette opplevde jeg stadig vekk for noen år siden, legene fant ut at det var pga for høyt stoffskifte hos meg, og når jeg får medisin i rett doser så forsvinner dette!

Sånne anfall kan også komme av panikkangst eller angstanfall av andre slag,

Snakk med legen din, legen kommer sikkert til å lytte på deg og kanskje ta en ekg på deg!

Lykke til, det er kjempeubehagelig og ikke minst skremmende så håper du får et svar!

A 13:26, du skal være forsiktig med å diagnostisere med angst før det er tatt tester. Uregelmessig hjerterytme er noe som bør undersøkes av lege.

Angst er en alvorlig diagnose som man ikke stiller på så tynt grunnlag.

Til HI: Gå til lege. Det er ingen her som kan vite hva som er i veien med deg. Håper legen finner ut av det. Lykke til!

Det er bare en lege som finner ut av dette, ikke hør på folk her inne. Det kan være mye, og det er skummelt å konkludere med at dette er et angstanfall. OBS OBS til dere som stiller diagnoser der ute!

Takk til dere som svarte:)

Var hos fastlegen, som sjekket blodtrykket, og det var bra.

Hun sa vi skal avvente og se om det skjer flere ganger, så jeg ble vel ikke så mye klokere egentlig:) Men håper at jeg slipper flere sånne episoder, i alle fall nå når jeg er gravid, for det var virkelig ubehagelig.

Annonse

Du er gravid ja :) Det var det jeg hadde tenkt å spørre om. Hadde selv flere sånne anfall da jeg gikk gravid både med første og andre mann. Var til utredinger og masse tester, men de fant ingenting galt. Men ubehagelig er det ja...

Vel å utelukke angstanfall kan vere veldig farlig det også. Jeg hadde en rekke sånne "illebefinnende" som skremte vettet av meg - men ignorerte det. Til slutt ble de så alvorlige at jeg ble lammet for flere minutter av gangen.

Mine angstanfall foreløp seg akkurat som hun beskrev. Bare vær oppmerksom på det.

A 13:26

hei. det er ikke uvalig at gravide kan ha supraventrikulær arytmi, dvs kjemperask smalkomplekset hjerterytme i den frekvensen du beskrev her. Da må man ofte innlegges i sykehus for å observeses i forhold til dette, og få medisin for å bremse pulsen. Av og til må man elektrokonvertere pulsen under en lett narkose. Om du får flere slike anfall bør du kontakte legen umiddelbart. Som oftest er det ufarlig. Det er ubehagelig og man bør observere om babyen har det bra mens det står på. Om du har mye uregelmessig hjerterytme kan det være en ide å gå med Holter-registrering, en slags båndopptager som måler hjerte- aktiviteten din kontinuerlig.

lykke til, håper du slippper dette flere ganger!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...