Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Hvor gamle var ungene deres når de fikk smake pizza? Vet om ei som gir big one til sønnen på knapt 1 år.. Er det vanlig eller? Vet de kan spise det samme som foreldrene fra 1 års alderen, men trodde ikke de skulle ha junk food så tidlig.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 Vår toåring har fått pizza i ny og ne siden ca ett år. Ser ikke helt problemet så lenge det ikke er eneste mat han får i seg...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 Jaja, kanskje ikke så uvanlig da. Men dette barnet det er snakk om er ganske rund/kraftig.. Men skal ikke legge meg oppi hva hun gir han da.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 Nei, her gir vi bare tørt brød og vann. De har ikke godt av noe annet. Men seriøst, fra ungen var ca halvannet år har h*n fått grandiosa hver lørdag. Nå som h*n er 2 år, får h*n en sånn posjonsgrandiosa hver eneste lørdag. Og koser seg med det. Slutt å bry deg så fælt om akkurat det der, for det er helt normalt. En ettåring har absolutt ikke vondt av pizza. Og hva så om ungen er litt rundt? Ved sykdom så er det den ungen som kommer best ut av det, ikke den ungen som ligger akkurat på grensa.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #5 Skrevet 21. september 2009 Herregud, HI....er ikke de fleste 1-åringer litt "runde". Det betyr ikke at de er tykke i den alderen. Min gutt var skikkelig "rund". Spiste bare sunn mat og så fort han fikk skikkelig fart på gangen sin ble han "normal". I dag er han alt for tynn... 3 år.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 Hehe, når min lille klump var ett år vi på lørdagskvelden hadde lørdagsmat.. Som en gang iblant kunne bestå i Grandiosa eller BIG ONE - så fikk han smake. Selv om han ikke klarte å gå ordentlig og selv om han ble kalt "tjukkebolla". Når han begynte å gå, ble han slank. Og fikk bort babyfettet. Måtehold er noe folk burde lære seg. Så lenge man har variert kosthold i hverdagen så betyr den lille pizzabiten så lite om det er "en gang i blant". Og selv om det er "junkfood".
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #7 Skrevet 21. september 2009 Ved sykdom ja.. Er det seriøst bare meg som ikke ville proppet billig frossenpizza i ungen min på ett år som ikke engang ber om det? Og attpåtil i en unge som ikke trenger den maten..Kunne like gjerne tatt h*n med på Burger king da, en gang i uka. Fins mye annen god mat for de små vettu. Tror ikke de skjønner så mye av det med å kose seg med god mat, på lik linje med oss voksne! Et barn på 1 år er såvidt passert babystadiet også skal man begynne med dårlige matvaner så tidlig. Men jaja, min mening.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #8 Skrevet 21. september 2009 Herregud, HI....er ikke de fleste 1-åringer litt "runde". Det betyr ikke at de er tykke i den alderen. Min gutt var skikkelig "rund". Spiste bare sunn mat og så fort han fikk skikkelig fart på gangen sin ble han "normal". I dag er han alt for tynn... 3 år.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #9 Skrevet 21. september 2009 Gidder du virkelig å henge deg opp i hva andre forer ungen sin, HI? Hva med å passe dine egne saker, og hva du forer ungen din. Hvordan hadde du reagert om en mor så at du gir ungen din en liten pizazastykke for første gang, og kommer løpende inn hit for å sladre...slik som du gjorde nå.
Gjest losen Skrevet 21. september 2009 #10 Skrevet 21. september 2009 I barenhagen der ungene våre går får de mat to ganger i uka. De har ikke store kjøkkenet, og de serverer mye "junk". Pizza og pølser og potetstappe, av pulvertypen, De gir også ketchup på alt mulig, og de bruker nesten bare ferdig mat. Det er jeg ikke så fryktelig begeistra for, rett og slett fordi det er i barnehagens regi, og også fordi det er temmelig ofte. Elelrs så ser jeg det ikke som krise om de får knaske på en pizza, eller en pølse. Men det bør jokanskjeikke være for ofte.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #11 Skrevet 21. september 2009 I vår bhg, så får barna mest brødmat, selv om de egentlig skulle ha fått et varmt måltid en gang om dagen. Men som oftes har ikke personalet tid til å stå og lage mat. Så høydepunktet er tomatsuppe. De får aldri pizza eller junk food i bhg. Her går det i fiskekake, suppe...slike ting som er lett å lage. Men vi koser oss med pizza på lørdager vi. So?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #12 Skrevet 21. september 2009 Her har yngste fått det fra hun var rundt 1 år, men da kun hjemmelaget der vi kan bruke lite salt og ikke så sterk.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #13 Skrevet 21. september 2009 Nå er vel strengt tatt ikke pizza - særlig hvis den er hjemmelaget - mer "junk" enn vanlig brødmat er. Hvis barnet kan få brødskive med ost og skinke på, kan det vel også få en pizzabit en gang i blant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå