Mamma`75 Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Har tre barn og var veldig fornøyd med det. Så ble jeg gravid. Fikk litt sjokk, men begynte å venne meg til tanken. Er jo gift og økonomien er i orden. Så var jeg på ultralyd i uke 6(forrige uke). Jeg er veldig dårlig. Brekker meg av alt og vil bare sove. Tror dere ikke at det er TVILLINGER!!!!! Fem barn hadde jeg ikke i planene. Skjønner ikke hvordan dette skal gå. Ser kanskje litt svart på alt nå da jeg føler meg helt for jævlig døgnet rundt! Har noen tips på å få redusert kvalmen?
*julybirth* Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 hei, sjønner at du er i sjokk ja, jeg er 3 mnd på vei snart, min samboer har to fra før og jeg har ei fra før, så vi blir og fem, og trenger mer plass, så vi har litt å ordne, bil soverom , skappplass etc, men vi bare gleder oss!!! jeg er å trøtt døgnet rundt omtrent, og har vert så mye kvalm, men spiser lite tidlig på dagen, og mer senere, brød går bedre enn middager, spiser små porsjoner, du kan trøste deg med at det sannsynligvis ble bedre med tiden, legen min sa at de pleiede å skrive ut noe mot kvalme til gravide, men jeg sa nei takk, men holder det på lenger så tror jeg at jeg sier ja takk, kansje du kan etterlyse det ? og gratulerer forresten !!! blir nok bedre med tiden, håper du kan glede deg over to snart, dobbel glede vet du :-)
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 Wow! Gratulerer! Og jeg som fikk sjokk over vår tredje som ligger plantet i magen min. Jeg tror mange som blir gravide føler en viss panikk og føler at ikke alle ting er på plass. Men jeg trøster meg med at alt ordner seg og at veien blir til mens man går. Kvalmen kan være helt overskyggende her til tider også, og jeg vil bare legge meg ned helt stille og ikke eksistere. Her går det i perioder hva som er kvalmestillende. Akkurat nå er det isvann eller sitronvann med litt sukker som hjelper best på. Også fungerer banan og epler. Jeg spiser litt mat ca. hver 2.-3.time. Jeg trodde jeg skulle rase opp i vekt, men jeg har forløpig bare lagt på meg 1,5 kg etter 10 uker. Jeg reagerer også på lukter og prøver å unngå disse. F.eks. tåler jeg ikke lukta av nyvaska vått tøy og kroppslukter. Håper du vil kose deg mer med svangerskapet etter hvert og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå