Gå til innhold

Skravletråd for oss som skal ha vårbarn.

Trultemor73

Anbefalte innlegg

Hei!

Hadde vært så koselig å dele erfaringer med andre her inne som venter vårbarn. Jeg er 36 år (1973 mod) og venter mitt tredje barn rundt den 7. april. Har to jenter fra før som er 7 og 3 år. De har begge bursdag i april. Har derfor masse erfaring med vårbarn. Jeg kommer fra akershus.

Vært litt kvalm hittil og regner med å fortsette med det til mellom uke 16-18, som jeg gjorde i de forrige svangerskapene. Har veldig stor tro på at det kommer ei jente til. Magefølelsen min sier sånn ca. 80 % jente. Spiller ingen rolle hva det blir. Jentene mine ønsker seg selvsagt ei jente. Hvordan står det til med dere??

Fortsetter under...

Hei-hei.

Jeg er 39 år og kommer fra tr.heim. Har fra før tre jenter på snart 17, 15 og 10 og to englegutter. Er gravid på ny i uke 9+3 og venter rundt 34 april. (Alle har samme Pappa) Jeg har også et april barn fra før, en fin tid å få baby på.

Formen kunne ha vert bedre, sliter m kvalme, vondt i rygg og hofter, trøtt og sliten, men det er heldigvis forbigående.

De to eldste her i huset gjennomskuet meg, og spurte rett ut om vi hadde noe vi ville fortelle dem og da kunne vi ikke annet enn å si sannheten selv om vi hadde ment å vente noen uker til, de gleder seg stort og navne debatten er stor allerede, det går mest i jentenavn.

Har ikke noen spess følelse på hva det er. Når vi skal på den ordinære UL skal vi vite kjønnet.

Hei. Er 39, eller 40 om 1 uke da.. Har en gutt på 18 år og ei lita tulle på straks 8 mnd. Er altså nå 6 uker på vei med neste. Foreløpig termin 26.5.2010.

Tulla ble født i februar i år så jeg har litt erfaring med vårbarn jeg også. Blir to veldig tette dette her. Hadde jo planer om to tette også, men kanskje ikke så tett. Men men, pytt sann. Vi får ta det som det kommer , ikke sant.

Har stort sett de samme plagene som sist. Nesten konstant kvalm, halsbrann av all mat med smak (dessverre) og svimmel. Har klart å ikke spy enda da, et lite lyspunkt. Sist bodde jeg på badet de første 3 mnd. Grugleder meg til å fortelle til familien at det kommer en til.

Lykke til jenter.

Hei Trultemor..

Jeg er 37 år(-72 mod)og venter vårbarn nr to 19 april,på bursdagen til minstejenta på 6=0)

Har også to sommer-gutter på 18 og 8.Jeg er også fra akershus.

Som deg er jeg fortsatt kvalm,men ikke konstant og ikke hver dag,gudskjelov.Var veldig syk med kvalme og oppkast med guttene,men ikke med jenta mi...så har ingen anelse om hvilket kjønn dette er,og det spiller heller ingen rolle!:-)Alle gleder seg så det er veldig spennede...Det er førstemann for samboeren min(snart ektemann...;-)så han er helt på tuppa...Vi skal på første ultralyd om en uke..:-)

Annonse

Hei, Linnea.

Vi har jammen en del likhetstrekk. Begge fra akershus, jeg skal også på utlralyd om en uke og så har minstejenta mi bursdag den 19. april.

Er så sikker på at det er jente, siden symtomene er de samme. Var også innom den kinesiske kallenderen og den sa jente. Hadde heller ikke sex ved eggløsning, men flere dager i forveien. Da sies det også at det mest sannsynlig blir jente. Har to jenter fra før og da har jeg hørt at det er større sjanse for samme kjønn.

Skal ikke vite kjønnet før ved fødselen, så da er det bare å vente og se. Men blir nok fryktelig overrasket om det blir en gutt.

Blir moro å følge hverandre fremover.

Trultemor..

Men herregud så rart,at jentene har bursdag samme dag!! hehe...ja,jeg synes den uka til ul er laaang..liten mistanke om to her,men håper for all del jeg tar feil!!

Vi vil vite kjønnet begge to,eller alle 5..=0) ungene er helt på tuppa her,så vi får nå se da om de ser det så tidlig,det er vel tvilsomt.Hvordan kommer man inn på den kinesiske kalenderen?Nå ble jeg nysgjerrig...;-)

Da har jeg vært på ultralyd. Alt sto bra til med nurket. H*n var 6 1/2 cm og vinket, hoppet litt og sparket med føttene. Utrolig gøy. Fikk videosnutter og bilder på cd med meg hjem. Det var virkelig verdt hver krone. Hadde organrettet ultralyd og skal si han som utførte den var nøye.

Husker ikke fra sist at jeg var så nærvøs før ultralyden. Hadde da kun den ordinære. Denne gangen fløy på do 3 ganger (på en halv time) før jeg fikk komme inn. Orket nesten ikke mat tidligere i dag. Skikkelig vondt i magen da jeg var så redd det skulle være noe galt.

Nå kan jeg endelig puste lettet ut:-) Gleder meg til å sove i natt og drømme om nurket.

Lykke til i morgen 09Linnea.

Hei alle sammen. Jeg er 38 år, og venter nr 2 i mars. Termin er foreløpig satt til 25 mars. Jeg har ei datter på 6 år fra før, og mannen min har ei på snart 16 år. Jeg har vært på privat ul og der trodde de at det var ei jente til - men utrolig spent på neste ul på sykehuset. Alt var imidlertid helt fint, og det er det aller viktigste for oss. Har også tatt duo testen. Er fra Romerike. Men jeg lurer litt... magen min er blitt utrolig stor allerede... Kjenner dere igjen det , dere som har hatt barn før? Alle ser at jeg er gravid, men de tipper at jeg er mye lenger på vei en det jeg er... Har lurt på om det er flere, men ul kunne bekrefte at det var kun en.. Glad for å prate med dere. Føler meg mer hjemme her.

Hei alle sammen :-)

Jeg bor i Namsos, er 37 og venter nummer 3 den 4 mai. Storeprinsen er 14, lilleprinsen kom Juli 2008 og nå er jeg 9+5 på vei.

I følge den kinesiske kalenderen får jeg en gutt til :) Velkommen skal han være :) Hadde vært kos med en prinsesse også da, men kjønn spiller vel liten rolle :)

Jeg er sliten, trøtt, kvalm og lat rett og slett... i tilegg til alt dette så har jeg fått influensa og den forlater liksom aldri kroppen.... ggrrrrr.... Så om noen har lyst til å syns synd på meg er det heeelt ok :) *ler*

Hei alle sammen.

Jeg er 39 og venter femtemann i mai (termin 29.) Har 2 gutter (17 og 11) og 2 jenter ( 15 og 1,5 ) fra før, alle med samme mann.

Gleder meg veldig til den siste lille, håper bare det går bra.. Tar ingenting for gitt i min alder. Har tenkt å kontakte jordmor til uka, må vel litt tidligere til kontroll denne gangen slik at jeg får henvisning til duo-test. Glad for at det finns et forum for "voksne" damer, selv om jeg egentlig følger meg ganske ung..

Annonse

Hei, Twiggy71. Jeg venter nr. 3 og har fått stor mage, selv om jeg kun er 13 uker på vei. 80 % av de jeg jobber sammen med, hadde alt sett at jeg var gravid da jeg fortalte det 12 uker på vei. Jeg hadde stor mage med nr. 1 også. Er veldig flaut å fortelle når jeg har termin. Men pytt, pytt. Så også på ultralyden at det kun var en.

Hei igjen damer...;-)

Alt gikk bra på vår ultralyd også,jeg var jo så nervøs at uff...

Men alt var bra med den lille og ingen grunn til bekymring:-)

Han anbefalte ikke fostervannsprøve ut ifra de målene han fant på barnet nå siden abortfaren er 1 %...

Godt å senke skuldrene :-) Han var nesten sikker det var en jente men jeg stoler ikke 100 % på det ennå da....hehe..løper ikke ut å kjøper rosa! Neida skal tilbake i uke 17,så da ser vi det sikkert da...vil se at alt er bra før vi reiser utelands.

Magen min er også veldig stor,kan ikke huske den har kommet så fort før,men det er jo bare kos da...:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...