*jente2010&jente2013* Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 TR kom i går morrest, hadde på forhånd kjøpt inn Clearblue Fertilitetsmonitor:) Så da er jeg i gang, blir spennende å se hvordan den fungerer:) Satser på at det blir litt lettere å finne eggløsningene framover:) Flere som bruker monitoren:)?
SkyBaby Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Jeg bruker den er på dag 21 nå *spennende*
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 hva er denne monitoren for noe??
SkyBaby Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 Clearblue fertilitetsmonitor er en batteridreven liten duppedings som man kjøper testpinner til.. når TR kommer stiller du den inn, og den teller dager.. for hver dag slår du den på og den sier ifra når du skal teste deg.. Finner EL og veldig oversiktelig Er litt dyr da.. ca 1300 for monitoren og 300 ca for testpinner. Du kan jo lese om den på www.clearblue.no
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 åja!! så greit da! =) hvis ikke denne PP'en går så burde jeg vel sett å kjøpt meg en
*Petunia* - venter augustbaby Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 Må du teste med pinne hver dag? Hvis ikke, hvor ofte? Når du nærmer deg EL, da må du vel teste hver dag? Jeg er litt nysgjerrig på disse.
*jente2010&jente2013* Skrevet 21. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. september 2009 Petunia: Monitoren sier i fra når du skal teste, bruker 10-20 testpinner for hver syklus:) Den vil etterhvert bli kjent med kroppen din, og be om antall testpinner ut i fra det den har registrert:) Det som er genialt med denne monitoren er at den måler stigning av østrogen i kroppen, noe som stiger før vi får eggløsning. Vanlige eggløsningstester påviser bare hormonet LH som hviser at nå har du eggløsning innen ca 24-36 timer. Monitoren viser lav fertilitet, høy fertilitet og max fertilitet, den sier altså fra når det kan lønne seg å begynne å prøve. Når testen viser høy fertilitet bør prøvingen starte, da sjansen er størst når sædcellene ligger å venter på egget:) max fertilitet er alstå når eggløsning skjer:) Så den gir deg ganske enkelt et hint om når prøvingen bør starte og når sjansen for å bli gravid er størst(";) Kanjse blir prøvingen litt mere avslappet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå