Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Jeg fullammer lillegutt på 2 mndr, å fikk beskjed om at d er kun minipillen jeg kan bruke når jeg ammer. Kan jo ikke begynne på disse før jeg får mensen å d har jeg jo ikke gjort enda.. vi har et vanlig sexliv å lurer derfor på om noen vet noe om fruktbarheten i denne tiden? er d stor sjangse for å bli gravid i ammetiden?
Underveis --> Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Det er jo alltids en sjans for det ;-) Sett inn en spiral, er mitt hotteste tips.
Caity<3 Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 du kan fint begynne med minipillen uten mens! Ikke bruk spiral...unødvendige blødninger og smerter er vanlig...og om du reagerer på den så er det kjedelig å ha betalt så mye for den, for så å måtte ta den ut etter en liten stund. Jeg har en sønn på 2 mnd, begynte på minipille for noen dager siden, men det var visst så sikker at den kunne brukes som en p-pille (Det vil si at det var ikke så farlig om man ikke tok den akkurat til rett tid) Lykke til! PS. snakk med en lege med erfaring om dette!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 hmm.. d var legen som sa at jeg måtte vente på mens..
<3 Tredjegangs <3 Skrevet 1. oktober 2009 #5 Skrevet 1. oktober 2009 Når du får mensen er det jo ca to uker siden du hadde eggløsning, og hvis dere har et normalt sexliv så risikerer du jo å bli gravid, og fremdeles gå å vente på mensen.. Du trenger ikke vente på mensen for å begynne på minipillen, det er bare det at når du begynner utenom mens er du ikke "sikker" før det har gått 7 dager. Minipillen skal taes til samme tidspunkt hver dag med et slingringsmonn på 2 timer, og er derfor litt viktigere å huske på enn p-pillen.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #6 Skrevet 2. oktober 2009 Fikk beskjed på barsel at det at amming fungerer som prevensjon skal man ta med en klype salt. Man kan få seg en overraskelse. Legen min sa at de ikke setter inn spiral før det har gått tre mnd fordi livmora er så skjør. Dere kan jo evt bruke kondom fram til det?
På'n igjen! Skrevet 2. oktober 2009 #7 Skrevet 2. oktober 2009 For å si det slik; dersom du ikke ønsker å bli gravid igjen nå, så ville jeg ikke ha satset på amming som prevensjon! Det innebærer i såfall fullamming + nattamming, men selv om det funker for mange, er det ingen garanti. Du kan begynne på pillen umiddelbart (skal du vente på mensen kan du risikere å vente lenge!), men husk at det da tar 7 dager før pillene er sikker prevensjon. Vet ikke hvilken pille du har fått foreskrevet, men til ammende er det mest vanlig å gi cerazette. Den bruker jeg, og kunne begynne uavhengig av mens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå