Gå til innhold

Gravid og mens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg fant ut litt sent at jeg var gravid fordi jeg fikk mensen som vanlig! Hadde ikke det i de to andre svangerskapene mine. Lurer paa om det er noen andre som har opplevd det samme? Hvor lenge hadde dere mensen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har opplevd dette??

Skrevet

hei:-) jeg har ikke opplevd det ,men er prøver og er veldig nyskjerrig på det der:-)

hadde du helt vanlig mens,med mye i de første dagene osv? og hva var det som fikk deg til å teste etter en mens?

Skrevet

Hei :-) Takk for svar! Jeg testet to dager foer forventet mens, men testen var negativ. Jeg spottet de foerste dagene som vanlig, og bloedde omtrent like mye, kanskje litt mindre. Men reagerte fordi mensen varte lenger enn den pleier. Kanskje jeg hadde festebloedning like etter mensen? Ikke vet jeg. Tok i hvert fall en test, og den ble veldig sterkt positiv etter en liten stund :-) Jeg skal paa privat ultralyd om en uke for aa sjekke hvor langt jeg er paa vei, og om hjertet har begynt aa slaa. Jeg haaper at alt er i orden. Jeg har ikke bloedd mye eller hatt smerter, saa satser paa det :-)

Lykke til med proevingen!

Skrevet

hmmm.ok:-) moro og uvant å høre om positiv test etter en mens da:-)

jeg lurte på det der mest fordi jeg har vært så rar etter min mens.veldig utslitt og trøtt,småkvalm og blir fort sulten og fort mett.

kroppstempmin har vært høy siden jeg var ferdig med mens også.

har ikke testet,og har ikke ikm før uke 41,venter EL nå når som helst.

rare greier den der kroppen.hehe

ønsker deg lykke til på UL,håper du får se et bankende hjerte:-)

Skrevet

Hei et par spørsmål,

jeg hadde en SA for 5 uker siden, fikk mensen sist uke den som normal, masse blod osv men innen fredagen så slutta jeg å blø, nå er det bare litt slim med blod i, tik en test i dag (vært litt kvalm i det siste)

den blei svak posetiv, er dette mulig?

tok en test mandagen da var den negativ, men i dag posetiv, svakt.

Skrevet

Hei :-)

Trist aa hoere om SA :-(

Men hoeres nesten ut som om at du er gravid igjen :-) Jeg har ogsaa utflod med bittelitt blod i til tider.

Jeg ville tatt en ny test om noen dager for aa se om streken er tydeligere. Lykke til! Haaper du holder oss oppdatert :-)

Skrevet

Tusen takk :-)

Blir spennende aa se om du faar en positiv test!

Skrevet

Takker, håper det jeg også, får bare det ann noen dager.

det er som er litt dumt er at jeg går ikke på folat nå, tomt(trudde jeg skulle bruke litt på tid å bli gravid igjen) har hatt 2 SA så trengte liksim litt pause fra de tabelettene.

å jeg har gått på sånn 30 dagers kur, ikke meir en 2 uker da men, har lagt på meg noen kilo under begge svangerskapa, legger fort på meg men dabber av etter hvert, legger bare på 10 kilo tilsammen. men ville så gjerne komme inn i buksene mine etter de 2 påbegynnte svangerskapa. så kjenner er litt redd nå.

lykke til iallefal, skal følge med på deg.

Skrevet

Jeg venter også nummer tre :D

Hadde en liten blødning denne gang hvor mensen egentlig skulle vært, så jeg var sikker på at nå var tanta i anmarsj. Men så stoppa det, og jeg ble usikker og kjøpte en test, som ble positiv :D

Men det er visst vanlig å blø i starten av svangerskapet. Jeg ble testa av legen da jeg var på min forrige gynekologiske, da legen mente at det kunne se ut som jeg var gravid. Jeg forklarte at jeg nettopp var ferdig med mensen, så gravid kunne jeg ikke vær. Men legen smilte bare og sa at det var like vanlig å blø helt i starten på svangerskapet som ikke å blø.... Ikke vet jeg!!!!

Lykke til!

Skrevet

jøss!!! nesten så jeg har lyst til å kjøpe en test:-)

jeg har nettopp spist 5!!! brødskiver,og ble ikke mett!!! til vanlig spiser jeg 2 stk.kjenner jeg har fått tilbake den lille kvalmen igjen,som jeg hadde pga sulten tidligere.

med så mange symp som jeg har nå,begynner jeg å lure ja:-)

litt snodig uansett det der da:-) men til dere som er gravide da,lykke til med spira:-)

Skrevet

jeg hadde "mens" når jeg var gravid første gangen. i allefall en gang.

skjønnte jo ikke at jeg var blitt gravid da... før etter nesten 3 mnd hehe enda vi prøvde...

men jeg hadde akkuratt kuttet ut p-piller og fått beskjed om at jeg måtte belage meg på minst 6 mnd prøving før det ville klaffe siden jeg hadde gått på piller...

det måtte jeg ikke.

hun klorte seg fast ved første EL :)

Skrevet

jeg husker ikke om jeg hadde mens på de andre graviditetene.var ikke så mye testing da.var 8 uker på vei på begge da jeg fant ut av det,men det er mange år siden det nå.

Skrevet

Tusen takk til alle dere som har svart :-) Blir spennende aa se om det er flere som er gravid til tross for mens!

Jeg skal gi beskjed om hvordan det gikk paa UL paa mandag.

Skrevet

jeg venter i spenning,lykke til:-)

Skrevet

Hei alle sammen!

Da har jeg vaert paa UL, og saa et lite hjerte som slo! :-)) Saa da er jeg altsaa gravid til tross for mens!!

Jeg er ca 6-7 uker paa vei.

Blir spennende :-)

Skrevet

fikk posetiv tester torsdag og fredagen, at jeg var ca 3 til 4 uker på (tok en test med slik uke id)

tok en i dag men den var negativ men jeg fikk ikke tissa nok på den trur jeg, så skal prøve igjen i morgo å se da, håper på samme historie som deg,

å ikke minst

LYKKE TIL MED DEN LILLE SPIREN, SÅ KJEMPE MORO Å HØRE :)

Skrevet

Tusen takk :-)

Krysser fingre for at du ogsaa er gravid!!

Lykke til!

Skrevet

ojoj:-) så godt å høre da:-) ønsker deg lykke til i svangerskapet og kos deg med spira:-)

Skrevet

tok en ny test i dag å det står gravid , befruktelsen skjedde for 1-2 uker siden, det samme som forrige uke, så da må det stemme at jeg er 4 uker på vei da?

tør jeg å rope et lite hurra, hjelpes meg.

3 påbegynnte svangerskapet dette året.

Skrevet

jeg er på uke 9 og på søndag hadde jeg mye bøding, jeg vet ikke om det var mens jeg hadde, jeg trod at jeg hadde en spontanabort, så sa legen at hjerte banker, jeg ble så glad :) men er veldig red nå:( hvis jeg kunne hadde jeg tatt en utralid hvar dagen før å var siker på at alt er bla men min små.

Taty

Skrevet

Det trenger heldigvis ikke aa vaere noe gale selv om en bloer. Krysser fingre for at alt gaar bra!

Skrevet

For dere som har opplevd dette?

Hvordan artet "mens blødningen" seg?

Er bare nysgjerrig, da min mor fortalte meg at hun hadde det i to mnd med meg, var derfor langt på vei før hun forstod....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...