Gå til innhold

Moren min sa man ikke skulle bade i badekar før det har gått 6 uker etter fødsel! Gjelder det keisersnitt også???

Anbefalte innlegg

Man kunne få infeksjon sa hun,men hun visste ikke om det gjelder ks også! Noen som vet???

jeg har tatt 4 keisersnitt men har aldri hørt det før at jeg ikke må bade i badekar før det har gått 6 uker!

Fortsetter under...

Hva nå da? Jeg har allerede badet i karet,i går! jeg er vel ikke nødt til å få noen infeksjon vel?? Og hvor kan i såfall infeksjonen være? I såret??

HI

det har vel ikke noe med snittet å gjøre, mer med at du blør jo vanlig renselse etter ks også, så er vel underlivsveien infeksjonen kan gå.. er jo de 6 ukene man er "barselkvinne" og blør man ikke skal gjøre ditt og datt, ikke sex, ikke bade osv..

Nei, du er ikke nødt til å få infeksjon selv om du har badet i kar, men det er lurt å styre unna til du har sluttet å blø. Grunnen er, så vidt jeg har skjønt, at vi er et eneste stort sår innvendig etter en fødsel, uavhengig av vaginal eller med ks. Livmoren skal krympe og alt som ikke trenger være der lenger skal blø ut. Så lenge du blør er det å regne som et åpent sår inni oss, og vi skal derfor ikke bade. Tror du merker om du får infeksjon ved f.eks feber, men du kan jo ta en telefon til barsel så beroliger de deg sikkert :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...