Gå til innhold

Tips til plassbesparende babyseng??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Bare 10 mnd siden sist, og vi er allerede igang med runde 2:) Men har siden sist bytta soverom, og får ikke plass til en "vanlig" sprinkelseng ved siden av vår dobbelseng. Den må i så fall stå i fotenden, noe jeg synes er _lite_ gunstig! Må være lettest mulig om natta!

Men vi får plass til noe som ikke er så bred som ei ordinær sprinkelseng, evt andre løsninger. Har dere noe tips? (Samsoving er ikke et alternativ:( Jeg sover så dårlig da.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde sprinkelsenga ved fotenden av senga vår, og det funka forsåvidt helt greit det- vi snudde oss bare rundt om natta, slik at vi lå med hodene rett ved senga hennes. Var jo bare for en kortere periode, så helt i orden for oss ihvertfall.

Brukte forøvrig softbagen de første par mnd- bare la henne oppi den vedsiden av meg i senga (softbagen er jo ganske smal og tar opp lite plass i en stor dobbeltseng). Har man ikke softbag, er jo ammemadrass et godt alternativ, eller moseskurv/ vugge.

Skrevet

Jeg lå med bagen opp i dagsengen noen ganger, er det mulig. Men vi snudde oss også bare rundt rett og slett og lå den andre veien en stund. Man venner seg til mye. Her vurderer vi å flytte inn i kottet.

Skrevet

Takk for svar!

Ja, ligge motsatt vei er jo en orginal ide, men tror jeg ha det mer lettvint enn som så.

Snakker av erfaring mtp masse nattamming. Vil ha senga helt inntil min del, slik at jeg lett kan løfte ungen til puppen og tilbake igjen når ferdig!

Uff, kottet hørtes trangt ut! Der jeg ble plassert som barn da pappa studerte ved NTH/NTNU:P

Skrevet

Kjøp en ikea seng og sag den i to. Seriøst.

Skrevet

Har sett på den senga ja, men syntes den var dyr! Dessuten er den bare 86cm lang (utvendig mål), og da kan man jo bare ha den de første mndene!? Hvor lenge kan du bruke sengen egentlig?

Sage Ikea-seng i to, ikke dumt! Sikkert det billigste alternativ!

Skrevet

Hengevugge som henges i taket over/ved senga? Eks Leander, byssanlull etc? Mange som selges brukt på Finn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...