Gå til innhold

Innspirert: hva er et fullt budsjett av bryllup?

Anbefalte innlegg

Hva må vi ha og hva er ca pris på alt??

Skal gifte oss innen ca 2 år og jeg er litt for å spare selv til bryllupet, så jeg vil ha en sånn ca pris på hva vi må spare til... =))

Dere som er gift/gifter dere snart, hva slags budsjett har dere????

Fortsetter under...

Middagen ( hvor mange gjester, hva slags mat, vin, velkomst drikke, evt.fruktfat til gjestene når de kommer.) Kaker, hvem kan bake/ hva må kjøpes. Klær og sko til dere begge og evt. brudepike/svenn.(leie/kjøpe) Frisør, evt. make-up.

Blomster. (brudebukett, knapphullsblomster, borddekrasjoner)

Invitasjoner, takkekort, fotograf.

Om man skal leie et sted å ha festen, eller om man skal ha det på restaurant.

Nå kommer jeg ikke på mer.

Jeg giftet meg for 8 år siden så priser er jeg litt ukjent med.

Men vi hadde vårt på restaurant, var ca.55 gjester, 4 retter inkl.drikke + fruktfat som velkomst + velkomstdrikke.

tror vi kom på et sted mellom 70-80 000,- ( det inkl. alt klær, blomster, fotograf osv)

He he, ja, jeg skjønner jo den.... =))

Men hvis vi har ca 70 gjester til mat og fest. Fotograf kan vi ordne gratis. Så skal vi likevel ha til lokale, mat, kokk, servitører, drikke, klær (ikke tenkt å bruke så mye der.... )

Hva koster slike ting egentlig????

Hvor mange flasker vin til 70 pers??

Har regnet ca 500 pr kuvør (3 retter) er dette realistisk??

Vi hadde budsjett på 90 000

Det inkluderte

Invitasjoner

Sanghefter

Lokale for festen

Mat

Klær til brud og brudgom

Blomster til brud og brudepike, knappehullsblomst til brudgom, forlover og fedre.

Blomster mm til pynting både i kirken og lokalet.

Frisør (hår og sminke) til bruden

Bil fra kirken, via fotografering, til lokalet

Taxi fra lokalet til hotellet

1 natt i brudesuite på hotell

Fotograf (i kirken og ute på "location").

Drikke til festen (ikke vin og brus det stod de med lokale/mat for).

Takkekort

I tillegg vil man normalt måtte betale/kjøpe bryllupskake (ei venninne lagde min 5 etg!), og levende musikk (vi kjenner veldig mange musikere som ville stille opp).

I tillegg gjorde vi mye selv (lagde invitasjoner så der var kun utgifter til materiale, designet sangheftene selv så der var kun selve trykkingen, lagde blomsteroppsatser til kirke og lokaler selv så der var det blomster+materiale (ikke arbeid og oppbinding). Bordkort lagde min kjempesnille lillesøster), familie og venner bakte kaker til den store gullmedaljen, kirken sognet vi til så den var gratis (om du ikke sogner koster det noen tusen). Spriten ble kjøpt i sverige osv.

Sikkert glemt en hel masse, men du har vel fått en idé om noe av det man må budsjettere for.

Lykke til! Det er kjempekoselig å planlegge bryllup :-)

Annonse

Tusen takk, jenter =)) dere er helt supre =)))))

Da skal jeg kose meg litt med planlegging og finnet ut hvor mye penger vi må sette av fremover=)))) Dette kan jo bli moro=)

Vet enda ikke hvilke farger og hvilken kjole og alt det der.... Men det har jeg jo goood tid på meg til=))))) hi hi

Lønner seg definitivt å spare penger og tenk på hva dere kan spare penger på!

Regnskapet etter bryllupet viste at vi hadde brukt ca. 80 000, vi hadde 50 gjester til middag og fest.

Man bør regne ca. 1000 kr per kuvert inkl. drikke.

Regn 1/2 flaske vin per pers til maten, det holdt godt for oss i allefall!

Vi sparte penger på at vi fikk låne lokale og bil gratis.

Servitørene besto av venner av foreldrene våre, voksne og pålitelige mennesker som vet hvordan man skal gjøre en god jobb, gratis.. (de fikk en liten presang etterpå da som takk for hjelpen)

Kjøpte kjempefin brudekjole brukt for 6000 kr. Brudgommen brukte bunaden sin, derfor hadde vi ingen utgifter til antrekket hans, kjempefint og litt utenom det vanlige..

Fikk hjelp av foreldre til å betale maten, bryllupskaka.

Sparte masse penger på å handle inn pynt og stæsj på salg, pyntet og ordnet borddekorasjoner selv med litt hjelp.

Vi gifta oss i 2004. Budsjettet vårt (knapt 70 gjestar til middag og kaffi)var omtrent slik:

Mat (foreldra våre laga koldtbord og så var det lapskaus/suppe til nattmat): 2000

Drikke (alkoholfritt pga div.): 15000

Kjole (mamma sydde til meg): 1500 inkl. sko

Leie av klede til mannen: 1500

Invitasjonar + bordkort: 500 (eg laga sjølv)

Lokale: 5000 (men sidan vi vart forstyrra to gongar av at folk som hadde fest i underetasjen utløyste brannalarmen fekk vi aldri rekning)

Bryllaupskake: fekk vi i gåve av ei veninne av svigermor (og så serverte ho og mannen og sonen)

Andre kaker/dessertar/fruktfat: 500 (fekk veldig mange kaker)

Totale utlegg ca 7500. Trur eg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...